انشاهای کودکانه درباره شب قدر برای پایه چهارم و پنجم به زبان ساده

انشا در مورد شب قدر
انشا در مورد شب قدر

شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده و فرشتگان الهی از آسمان به زمین می آیند و تا سحر مشغول سلام و صلوات هستند. در این شب با شکوه و مقدس حیف نیست در خواب بی خبری به سر بریم و از دعا و عبادت غافل بمانیم؟

در ادامه دو انشای کودکانه درباره شب قدر برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده در مورد شب قدر برای کلاس چهارم دبستان

شب قدر یکی از شب های بسیار با ارزش در طول سال است که خداوند مهربان در قرآن کریم به اهمیت آن اشاره کرده و فرموده است که شب قدر از هزار ماه بهتر و عزیزتر است.

این شب یکی از شب های ماه رمضان است. در روایات آمده یکی از شب های 19 ام، 21 ام یا 23 ام شب قدر می باشد اما چون به طور دقیق مشخص نشده است همه ما مسلمانان برای این که از فضیلت های این شب بهره مند شویم سعی می کنیم در هر سه شب مراسم و آداب آن را به جای آوریم.

شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده و فرشتگان خدا در این شب به زمین می آیند. به همین دلیل ما هر چقدر که می توانیم باید در این شب به دعا و مناجات با خداوند پرداخته، قرآن بخوانیم و سعی کنیم با عبادت کردن این شب را بیدار بمانیم.

بعضی از مراسم شب قدر شامل خواندن قرآن و دعای مشهور جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن و سوگواری برای شهادت امام علی علیه السلام می باشد زیرا امام اول ما شیعیان در شب نوزدهم ماه رمضان ضربت خوردند و در شب 21 ام به شهادت رسیدند.

من و خانواده ام هر سال در شب های قدر از ساعات بعد از افطار تا سحر در مسجد محله مان می مانیم و همراه سایر مردم مراسم این شب های عزیز را به جا می آوریم. همچنین به خاطر گناهانی که در یک سال گذشته مرتکب شده ایم از خداوند طلب بخشش می کنیم زیرا گفته شده در این شب درهای توبه باز باز است و خداوند همه گناهان بندگانش را می بخشد.

انشای عادی درباره شب قدر برای کلاس پنجم

من از کودکی در ماه رمضان همراه پدرم به مسجد می رفتم و سعی می کردم در نمازهای جماعت شرکت کنم. پدرم به خصوص در شب های قدر از من می خواست تا همراه او باشم و تا صبح بیدار بمانم.

یادم هست در دوران کودکی بیدار ماندن در شب برایم خیلی سخت بود و معمولا در نیمه شب روی پاهای پدرم به خواب می رفتم اما حال و هوای این شب ها و دعاهای قشنگی که خوانده می شد به خوبی یادم هست.

پدرم همیشه می گوید شب قدر شب بسیار نورانی و پر برکتی است که در قرآن به آن اشاره شده است. فضیلت این شب از هزار ماه نیز بیشتر است و در این شب فرشته های آسمان به زمین می آیند. همچنین قرآن در شب قدر نازل شده است. به همین دلیل این شب بسیار ارزشمند است و ما نباید آن را در خواب غفلت و بی خبری بگذرانیم.

هنوز هم مثل کودکی در ماه رمضان و به خصوص شب های قدر به مسجد می روم. در شب های قدر که شامل سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان می باشند تا صبح در مسجد بیدار می مانم و با قرآن به سر گرفتن، خواندن قرآن و دعای جوشن کبیر و اقامه نماز سعی می کنم از فضایل این شب بهره مند شوم.

من در شب های قدر حال و هوای بسیار خوبی پیدا می کنم و حس می کنم خدای مهربان از همیشه به من نزدیک تر است. به همین دلیل سعی می کنم اول او را ستایش کرده، سپس از گناهانم توبه کنم و در آخر آرزوهایم را برایش بگویم که مهم ترین آن ها ظهور امام زمان می باشد.