انشاهای فوق ادبی درباره صدای باران برای پایه هشتم و نهم

انشای زیبا در مورد صدای باران
انشای زیبا در مورد صدای باران

صدای باران از نغمه های طبیعی فوق العاده آرامش بخش و زیبا است که حس ناب نهفته در آن شاید با کمتر پدیده و موسیقی ای قابل مقایسه باشد … صدایی نرم و آهسته و پر از حس زندگی که هدیه آسمان ها به زمین است.

در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره صدای باران برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان در نگارش انشاهای زیباتر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره صدای باران برای کلاس هشتم

شنیدن صدای باران موهبتی است که پروردگار برای آرامش دل زمینی ها به آن ها عطا کرده است، آرامشی که در دل هر قطره باران نهفته است و تلاقی اش با زمین آن را به روح زمین و زمان و زمینی ها منتقل می کند.

صدای باران زمزمه ای آهنگین است که در کمال سادگی اما رمز و رازهای زیادی در خودش دارد که در گوش زمین نجوا می کند و از اسرارش برای زمین می گوید. من و تو شاید رمز و رازش را ندانیم اما بارها برای مان پیش آمده که این آوای سحر انگیز ما را به عالم رویاها برده و در سرزمین احساسات خوب غرق کرده است.

گاهی با خودم و در تخیلاتم فکر می کنم این صدای آهنگین نوای گریه فرشته ها است که از بهشت به گوشم می رسد، گاهی نیز احساس می کنم خداوند اثر همه قرص های آرام بخش را یک جا در قطرات باران تزریق کرده تا این صدا در لحظات حساس زندگی آدم ها که شاید هیچ روزنه امیدی در دل نباشد، در گوش ها بپیچد و معجزه ای کند که فقط از خود خداوند بر می آید.

هر چه هست و به هر دلیل که هست صدای باران بهاری و پاییزی از آن آواهایی می باشد که دل های غمگین را دلداری داده، شادی ها را دو چندان می کند، خشم ها را فرو می نشاند، نا امیدی ها را امید می بخشد و خستگی ها را از تن های خسته به در می کند.

انشای ادبی درباره صدای باران برای پایه نهم

هر زمان احساس کردی خسته هستی یا از چیزی آزرده خاطر، کافیست کمی مکث کرده و به زمانی فکر کنی که هر قطره باران همچون رقصنده ای آرام در آسمان، روی زمین فرود می آید و این مسیر طولانی با صدایی که از برخورد این قطرات با ذرات خاک نواخته می شود پایان می یابد و جلوه خاصی به هر لحظه می بخشد.

صدای باران موسیقی ای است که توسط قطرات باران نواخته می شود و هر قطره نرم و پر از حس زندگی، نغمه اش را به این آهنگ احساسی و زیبا پیوند می دهد و نتیجه آن سمفونی عاشقانه ای است که ما را در خود غرق می کند و لحظات شیرین و خاطرات گرم مان را به یادمان می آورد.

باران که می بارد این قطرات با قدم های آهنگین خود بر روی درختان و گل ها و خاک راه می روند، حواس تمام طبیعت را به سوی خود معطوف می کنند و زندگی در جریان را از لطافت و آرامش سرشار می سازند.

آوای دل انگیز باران نه تنها راه ارتباطی است بین ما و طبیعت، بلکه به ما یادآوری می کند که در کوچک ترین پدیده ها نیز می توان جلوه زندگی را جستجو کرد. پدیده هایی همچون یک قطره باران که با نغمه اش داستانی زیبا را برای هر یک از ما تعریف می کند که تنها در سکوت می توانیم آن را بشنویم.