انشاهای فوق ادبی درباره فصل بهار برای پایه هشتم و نهم

انشای ادبی و زیبا درباره فصل بهار
انشای ادبی و زیبا درباره فصل بهار

به بهانه فرا رسیدن فصل بهار و زنده شدن طبیعت، در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره فصل بهار و زیبایی های آن برای کلاس هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ همراه باشید.

…..***…..

انشای زیبا درباره بهار برای کلاس هشتم

گوش کن! زمزمه هایش را می شنوی؟ بهار را می گویم … این فصل قشنگ در راه است و نسیم بهاری خبر خوش آمدنش را در هوا پخش کرده است.

خوش به حال روزگار ما که میزبان چنین فصل زیبایی خواهد شد. خوش به حال طبیعت که بعد از تحمل رنج سرما و شب های طولانی و آفتاب بی رمق به آغوش بهار رسیده است و قرار است بهترین اتفاقات برایش رخ دهد.

آری! بهار می آید تا لباس سبز به تن طبیعت بپوشاند، رودخانه ها را در مسیرشان جاری سازد، برف ها را آب کند، به پرندگان بهانه ای برای آواز خوانی دهد، به باد بسپارد که بوی شکوفه ها را در هوا پخش کند و دل درختان را به جوانه ها و شکوفه ها گرم سازد.

بهار با آن چوب جادویی اش رنگ به دیوار زمان می پاشد و دنیای ما را رنگارنگ می سازد. کودکانی که تا دیروز به بهانه سرمای هوا از بیرون رفتن از خانه منع می شدند امروز شادمانه در کوچه ها بازی می کنند و دل خوش آمدن عید نوروز می باشند.

بهار با ساز و آواز می آید، با عید نوروز و صله رحم می آید، با فروردین و شکوفه های معطرش می آید و به ما هدیه ای از جنس سرزندگی و تازگی و طراوت می دهد.

من با تمام وجود هوای بهاری را استشمام می کنم و جانم با این تنفس تازه می شود. خداوندا به خاطر این همه زیبایی متشکرم!

انشای کوتاه درباره بهار برای پایه نهم

بهار یکی از چهار فصل سال است که به سرسبزی، جوانه زدن، بیداری و امید شهرت پیدا کرده و نوید شروع تازه را به طبیعت و همه موجودات می دهد. بسیاری از افراد این فصل را زیباترین فصل می دانند و با فرا رسیدن آن تمام غصه های خود را فراموش می کنند.

نمی دانم واقعا چه جادویی در این فصل نهفته است که امید را به دل افراد نا امید و شادی را به دل آدم های غمگین بر می گرداند. حتی حیوانات نیز با رسیدن بهار حس شادی و جنب و جوش بیشتری دارند و این را از رفتار و هیاهویی که به پا می کنند می توان حس کرد.

یکی از زیباترین صحنه های بهاری باز شدن شکوفه ها است که باعث می شود هوا عطر گل به خود بگیرد. نفس کشیدن در چنین هوایی حس و حال بسیار عالی دارد و احساس سر زندگی به جان ما می بخشد.

عید نوروز یکی دیگر از زیبایی های فصل بهار است. عید باستانی و محبوب ما ایرانی ها که آداب و رسوم زیبا و خاص خودش را دارد و همه افراد از کوچک و بزرگ را به وجد و ذوق می آورد. بی شک هر چقدر از این فصل و زیبایی هایش بگوییم کم گفته ایم.

در کنار همه این ها، وقتی عمیق تر فکر می کنیم با تماشای بهار که بعد از سرمای زمستان از راه رسیده به این نکته قشنگ می رسیم که در زندگی ما انسان ها هرگز لحظات تاریک و سرد تا ابد ادامه نخواهد داشت زیرا بعد از هر زمستان بهاری در راه است، تنها باید امیدوار بود و صبر کرد تا روزهای خوش، روزهای سخت را کنار زده و خاطرات قشنگ جای دشواری ها را بگیرند.