انشا درباره فضای مجازی برای پایه ششم و هفتم (با لحن روان و عادی)

انشا درباره فضای مجازی
انشا درباره فضای مجازی

پدیده فضای مجازی زندگی آدم ها را به قدری تغییر داد که شاید در ابتدا حتی در باور کسی نمی گنجید. فضای مجازی روی همه چیز از سبک زندگی و خوراک و پوشاک گرفته تا روش های کسب درآمد و ارتباطات اثر گذاشته و هر روز در آن اطلاعات با ارزش زیادی در زمینه های مختلف دست به دست می شود بدون آن که لازم باشد حتی هزینه ای بابت آن پرداخت شود.

در ادامه دو انشای جالب درباره فضای مجازی برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره فضای مجازی برای کلاس ششم

زندگی در دوران ما تفاوت زیادی با زندگی در دوران گذشته دارد و یکی از مهم ترین علت های آن پیشرفت علم و فناوری های مختلف می باشد که باعث شده امروزه کارها کمتر به صورت دستی انجام شود.

یکی از پدیده های بسیار محبوبی که زندگی آدم ها را تا حد زیادی تغییر داده مقوله فضای مجازی می باشد که بسیاری از مردم با هدف های مختلف از آن استفاده می کنند و صد البته خوب یا بد بودن این پدیده به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

فضای مجازی همان طور که از نامش پیدا است به یک محیط یا فضای غیر حقیقی گفته می شود که در بستر اینترنت ایجاد شده و آدم ها و شرکت ها و سازمان ها را در نقاط مختلف جهان به هم پیوند می دهد.

این پدیده خوبی ها و بدی های خودش را دارد. به عنوان مثال با استفاده از فضای مجازی می توانیم در هر زمینه ای که بخواهیم اطلاعات زیادی کسب کنیم یا اموری که برای انجام آن ها در گذشته نیاز به ایستادن در صف و اتلاف زمان با ارزش مان بود امروزه با چند کلیک ساده در فضای مجازی امکان پذیر شده است.

علاوه بر این به خصوص در دوران کرونا که ارتباط بین مردم کمتر از قبل شده بود بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی با هم رابطه نزدیک داشتند زیرا در این محیط می توان با دوستان و آشنایان خود حتی در آن سوی دنیا نیز به صورت صوتی یا تصویری ارتباط داشت.

لیست خوبی های فضای مجازی بسیار بلند بالا است اما این پدیده مانند هر فناوری دیگر اگر به درستی استفاده نشود می تواند معایبی به دنبال داشته باشد که از جمله آن ها می توان به گذراندن زمان بیش از حد در این فضا و وقت نگذاشتن برای خانواده، ارتباط های غیر عرف، بمباران شدن با اطلاعات نادرست، کلاه برداری ها و فریب کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

همه ما هنگام استفاده از فضای مجازی باید هوشیار و گوش به زنگ باشیم و هرگز فریب تبلیغات رنگارنگ و وسوسه برانگیز را نخوریم تا این فضا خوبی های شگفت انگیزش را به ما نشان دهد.

انشای خواندنی درباره فضای مجازی برای کلاس هفتم

به نظر من فضای مجازی یک فضای همه فن حریف است که در آن می توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا کرد. در دنیای امروز که اطلاعات حرف اول را می زند باز شدن دروازه های فضای مجازی به روی همه آدم های کره زمین یکی از نعمت های فوق العاده است. این آدم ها ممکن است در پیشرفته ترین نواحی تا دور افتاده ترین نقاط جهان زندگی کنند، تنها کافی است بتوانند به اینترنت دسترسی پیدا کرده تا بتوانند از این فضا بهره مند شوند.

ما با وارد شدن به فضای مجازی می توانیم درباره هر موضوعی که بخواهیم اطلاعاتی در حد یک فرد حرفه ای به دست بیاوریم. می توانیم در هر مهارتی که می خواهیم آموزش ببینیم که ممکن است حتی رایگان در اختیار ما قرار داده شود، می توانیم هر هنری که می خواهیم یاد بگیریم یا به هر نقطه از جهان که می خواهیم سفر کنیم.

اما ویژگی های مثبت فضای مجازی تنها به این موارد محدود نمی شود. این محیط دوست داشتنی و رنگارنگ کارهای دشوار و خسته کننده ای مثل ایستادن در صف های طولانی بانک و نوبت گرفتن برای دکتر و ثبت نام های مختلف را برای ما بسیار راحت تر کرده و دیگر نیازی نیست وقت خود را در رفت و آمدهای بیهوده و ترافیک های سنگین هدر دهیم.

واقعا هر چه از خوبی فضای مجازی بگویم کم گفته ام. این فضا باعث شده کمک های خیریه تنها به مردم یک محله محدود نماند بلکه در کمال ناباوری امروزه از آن سوی دنیا برای مردم نیازمند این سوی دنیا کمک ارسال می شود.

به علاوه ارتباطات بین آدم ها بسیار راحت تر شده است. قدیم ترها وقتی کسی به خارج از کشور می رفت دیگر نمی توانست تا مدت ها با خانواده اش ارتباطی به جز تماس تلفنی داشته باشد اما امروزه به لطف فضای مجازی مشکلات این چنینی به طور کامل رفع شده است.

بله! فضای مجازی پر از خوبی و موهبت است اگرچه مثل همیشه برخی افراد به دنبال سوء استفاده از این فضا می باشند و حتی ممکن است گاهی متوجه اثرات نا مطلوب این فضا روی بنیان خانواده ها شویم اما من دوست دارم انشایم را با شمردن خوبی های فضای مجازی به پایان می برم. به پایان آمد این دفتر … حکایت همچنان باقیست!