انشاهای کودکانه درباره جهان آفرینش برای کلاس چهارم و پنجم

انشا زیبا در مورد جهان آفرینش
انشا زیبا در مورد جهان آفرینش

جهان آفرینش بسیار زیبا است و درونش پر از نشانه هایی است که از زیبایی و قدرت بی نهایت خالقی بی همتا خبر می دهند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره جهان آفرینش برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره جهان آفرینش برای پایه چهارم

ما در جهانی بسیار بزرگ زندگی می کنیم، جهانی که آن را جهان آفرینش می نامیم و شامل همه چیزهایی که می بینیم از جمله کره زمین و همه پدیده های داخل آن و همچنین تمام کهکشان ها و همه چیزهایی که نمی بینیم اما وجود دارند می باشد.

جهان آفرینش با این عظمت که ما انسان ها حتی نمی دانیم در کدام نقطه به پایان می رسد به طور کامل مخلوق خداوند است و من همیشه با خودم فکر می کنم خداوندی که توانسته جهان به این وسعت بیافریند خودش چقدر می تواند بزرگ و مقتدر باشد.

من در مقابل این همه وسعت احساس حقارت می کنم و احساس می کنم به اندازه مورچه ای هستم که اصلا در جهان آفرینش به چشم نمی آیم اما مادرم همیشه می گوید جهان آفرینش تنها به چیزهایی که در اطراف خود می بینیم محدود نمی شود و هر ذره هم در دل خودش جهان آفرینشی دارد.

مثلا بدن ما خود یک نمونه کوچک از جهان آفرینش است و دانشمندان فهمیده اند که حتی ظاهر سلول ها و عروق و رگ های بدن ما بسیار شبیه تصاویری است که توسط ماهواره ها از کهکشان ها گرفته شده است. در کنار همه این ها هر کدام از پدیده های طبیعی در جهان آفرینش برای خودش دنیایی دارد. مثلا دنیای زیر آب، دنیای داخل زمین، دنیای داخل بدن انسان و موجودات زنده دیگر.

انشای عادی درباره جهان آفرینش برای پایه پنجم

ما در جهانی زندگی می کنیم که همه امکانات لازم و ضروری برای زندگی کردن در آن در اختیار ما قرار داده شده است. همان طور که همه ما می دانیم هزاران هزار کهکشان در جهان آفرینش وجود دارد که یکی از آن ها کهکشان راه شیری است و در آن تعداد زیادی ستاره و سیاره وجود دارد.

یکی از این هزاران سیاره، سیاره کره زمین است و تنها مکانی که انسان می تواند در آن زنده بماند. بله! در میان این همه ستاره ها و سیاره های مختلف، تنها زمین است که می تواند پذیرای انسان ها باشد و ما انسان ها و همچنین تمامی موجودات زنده دقیقا روی آن متولد شده ایم.

تا به حال فکر کرده اید که چقدر همه چیز دقیق خلق شده است؟ فاصله زمین تا خورشید اگر کمی کمتر یا بیشتر بود ما نمی توانستیم زنده بمانیم یا سرعت چرخش زمین به دور خورشید و به دور خودش اگر کمی کمتر یا بیشتر بود وضعیت شب و روز و ماه های ما متفاوت شده و مشکلات زیادی به وجود می آمد.

جهان آفرینش به قدری بزرگ است که ما در برابر کل آن هزاران بار کوچک تر از یک مورچه به نظر می رسیم. به قدری بزرگ است که هرگز هیچ کس نمی تواند بگوید تا کجا ادامه دارد و دانشمندان فقط حدس هایی در این زمینه زده اند.

من وقتی به جهان آفرینش با همه زیبایی ها، نظم و وسعتش فکر می کنم فقط می توانم در برابر خداوند بزرگ به سجده بیفتم و او را به خاطر همه نعمت هایش شکرگزاری کنم و آرزو کنم که بتوانم بنده خوبی برایش باشم.