انشا درباره آسمان شب برای پایه ششم و هفتم (ادبی، جالب و روان)

انشای زیبا و ادبی درباره آسمان شب
انشای زیبا و ادبی درباره آسمان شب

موضوع آسمان شب از آن موضوعات فوق العاده جذاب برای انشا نویسی است که معمولا آموزگاران برای تقویت قدرت نگارش به نوجوانان دانش آموز پیشنهاد می دهند. به همین بهانه در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره آسمان شب برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای زیبا درباره آسمان شب برای کلاس ششم

شب است و من مهمان آسمان پشت پنجره اتاقم هستم که با هزاران هزار فانوس زیبا تزیین شده است و با خودم فکر می کنم که چه زیبایی و شگفتی در آسمان شب نهفته است که هرگز از تماشایش سیر نمی شویم و چه آرامشی در نگاه کردن به آسمان و همه ستاره هایش در شب وجود دارد که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

گویی خداوند با آفریدن شب می خواسته قشنگی های نقاشی با مداد سیاه را به رخ ما بکشد که این چنین آسمان شب را زیبا خلق کرده است.

شب که می شود همه چیز در آرامشی عمیق فرو می رود، صفحه آبی آسمان را سیاهی فرا می گیرد و آرام آرام ستاره ها پدیدار می شوند، میلیون ها ستاره تا زیبایی این شاهکار طبیعت را صد چندان کنند.

شب که می شود ذهن ما نیز در جستجوی پاسخ بزرگ ترین سوال های زندگی مان، این سو و آن سوی آسمان سرک می کشد و افکارمان در دنیایی بی مرز از خیالات و رویاهای دوردست غرق می شود. بی شک در این سیاهی رازها نهفته است که انسان ها از هزاران سال قبل همواره به بالا نگاه می کرده اند و با تماشای این منظره زیبا الهام می گرفته اند.

آسمان شب همچون رویایی بی پایان است که ما را به دنیای خود می کشاند. دنیایی که تا بی نهایت ادامه دارد و موسیقی آرامش بخش امید به فردایی روشن تر را در ذهن و قلب ما می نوازد.

انشای ادبی درباره آسمان شب برای کلاس هفتم

من در گذشته رنگ سیاه را دوست نداشتم و همیشه فکر می کردم این رنگ خبر از عزا و مصیبت می دهد اما به مرور متوجه شدم که این رنگ نیز مانند تمام رنگ های دیگر می تواند شاهکار ایجاد کند. این را با دیدن نقاشی هایی که خداوند در طبیعت به تصویر کشیده است درک کردم.

آسمان شب از آن زیباترین شاهکارهای طبیعی است که نشان دهنده زیبایی هر چه تمام تر رنگ سیاه است. وقتی به پهنه گسترده آسمان در تاریکی شب خیره می شوم و ستارگان را می بینم که چگونه در این تاریکی به من چشمک می زنند از شدت ذوق گریه ام می گیرد.

آری! تنها سیاهی است که موجب شده این ستارگان چنین زیبا و شگفت انگیز جلوه کنند و همین که سیاهی شب می رود و جایش را به روشنی روز می دهد نه دیگر خبری از این فانوس های طلایی است و نه خبری از آرامش نهفته در دل شب.

من عاشق آسمان شب و آرامش و سکوت آن هستم. آسمان شب به خصوص در نواحی کویری کشورمان ایران بسیار زیباتر است و مانند این است که میلیون میلیون ها ستاره جشن شب به پا کرده اند و به بهانه فرا رسیدن شب با هم به پایکوبی در سکوت پرداخته اند.

من با دیدن این همه صحنه شگفت انگیز به وجد می آیم و خداوند را به خاطر این همه زیبایی شکر می گویم.