انشا درباره نماز برای کلاس سوم، چهارم و پنجم دبستان (کودکانه و زیبا)

انشای زیبا درباره نماز خواندن
انشای زیبا درباره نماز خواندن

نماز یک فریضه الهی است تا همه مسلمانان در طول شبانه روز از طریق آن با پروردگار خود ارتباط برقرار کنند. اهمیت این فریضه به قدری بالا است که از آن به عنوان ستون دین یاد می شود.

به بهانه آشنا کردن هر چه بیشتر کودکان دبستانی با نماز در ادامه دو انشای ساده درباره نماز برای کلاس سوم، چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره نماز خواندن برای پایه سوم و چهارم

ما مسلمانان برای عبادت و راز و نیاز کردن با خداوند نماز می خوانیم زیرا نماز پل ارتباط بین انسان و خدا است و باعث می شود خداوند از ما راضی بوده و خودمان هم به آرامش بیشتری برسیم.

نماز ستون دین اسلام است و کسانی که نماز نمی خوانند خیلی راحت تر از کسانی که اهل نماز و عبادت هستند دچار گناه می شوند. به همین دلیل اولیای دین ما را به نماز خواندن و به خصوص نماز اول وقت تشویق کرده اند.

ما در طول روز هفده رکعت نماز می خوانیم که به این نمازها یومیه گفته می شود اما نماز خواندن فقط به این هفده رکعت ختم نمی شود. مثلا وقتی اتفاقاتی مثل زلزله، رعد و برق های شدید یا خورشید گرفتگی رخ می دهد باید نماز آیات بخوانیم یا وقتی یک فرد مسلمان فوت می کند بالای سرش نماز میت می خوانند.

از دیگر نمازها می توان به نماز جمعه، نماز عید فطر و نماز عید قربان اشاره کرد. علاوه بر این ها ما در هر ساعت و هر روزی از سال می توانیم نماز شکر به جای بیاوریم که در این نماز ما در واقع از خداوند به خاطر نعمت هایی که به ما بخشیده است تشکر می کنیم.

من نماز خواندن را خیلی دوست دارم و همیشه سعی می کنم با پدر و مادرم به نماز جماعت بروم تا در کنار دوستان و هم محلی های خوبم نماز بخوانم.

انشای ساده درباره نماز برای پایه پنجم

نماز خواندن یکی از وظایف مهم هر مسلمان می باشد. ما مسلمانان هر روز پنج نوبت و در کل هفده رکعت نماز می خوانیم که به آن ها نمازهای واجب می گویند.

نماز خواندن آداب خاصی دارد و همه ما باید به این آداب توجه کنیم تا نماز ما مورد قبول درگاه خداوند قرار بگیرد. به عنوان مثال قبل از نماز باید وضو بگیریم و هنگام ایستادن به نماز هیچ حرکت اضافه ای نکنیم چون در مقابل خداوند ایستاده ایم و باید ادب را رعایت کنیم.

نماز باعث نزدیک تر شدن ما به خداوند می شود. ما در نماز خداوند را ستایش می کنیم، شکر او را به جای می آوریم و خواسته های خودمان را به او می گوییم. نباید فراموش کنیم که خداوند به نماز خواندن ما نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که نیاز داریم هر روز با خدا صحبت کنیم و با این رابطه معنوی آرامش پیدا کنیم.

خیلی خوب است که نماز ما اول وقت باشد، این کار نشان می دهد که ما به نماز بیش از هر کار دیگری در طول روز اهمیت می دهیم و از طرفی لازم است در هنگام نماز خواندن تمرکز کرده و به آن چه بر زبان می آوریم دقت کنیم نه این که اتفاقات روز خود را در ذهن مان مرور کنیم.

خداوند افراد نمازگزار را دوست دارد و به دعاهای آن ها گوش می کند اما اگر نماز خواندن ما به خاطر دیگران یا از روی ریاکاری باشد تاثیری نخواهد داشت.