انشا درباره نیمه شعبان و ولادت امام زمان برای پایه ششم و هفتم (ادبی و عادی)

انشا درباره جشن نیمه شعبان
انشا درباره جشن نیمه شعبان

به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت آخرین اختر تابناک آسمان امامت، مهدی موعود (عج)، در ادامه دو انشای زیبا درباره نیمه شعبان برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ادبی درباره جشن نیمه شعبان برای کلاس ششم

دوباره شعبان آمده و مهمان دل شیعیان و مومنانی شده که در آرزوی زیارت چهره دلگشای مهدی موعود لحظه شماری می کنند. دوباره شعبان آمده و هوا عطر گل نرگس را گرفته است. دوباره شعبان آمده و ماه پر فروغ تر از ماه های دیگر بر شب های ما می تابد.

شعبان ماهی است که به نام حضرت مهدی (عج) مزین شده و نیمه شعبان روزی است که گل سر سبد آل محمد در دامان مادر مهربانش می شکفد. آری! جشن نیمه شعبان است و میلاد امام زمان که ما شیعیان در انتظار ظهورش در جاده های بی قراری نشسته ایم و چشم امیدمان به خداوند است تا امر ظهور دهد.

امام زمان دوازدهمین گل محمدی و چهاردهمین معصوم است، امامی که سالیان سال است از نظرها غایب شده و از دیده ها پنهان است تا لحظه موعود فرا برسد. او خواهد آمد و ریشه ظلم و ستم را خواهد خشکاند. او خواهد آمد و دل شیعیانش به آمدنش گرم و چشمان شان به زیارتش روشن خواهد شد.

نیمه شعبان برای ما دوستداران امامت و اهل بیت فرصتی است تا میلاد یگانه منجی عالم بشریت را در کنار هم جشن گرفته و با پخش شیرینی و شربت در جشنی که فرشتگان آسمانی برپا کرده اند شرکت کنیم.

به امید آن که پروردگار در این روزهای خجسته، نگاهی به دل های خسته و چشم های منتظر ما کرده و به حضرت مهدی زودتر از زود اذن ظهور دهد. به امید آن که در طول عمر خود بتوانیم این ظهور را درک کرده و از یاران باوفای آن حضرت باشیم.

انشای عادی درباره نیمه شعبان برای کلاس هفتم

من عاشق روز نیمه شعبان و تکاپوی ایام قبل از آن هستم زیرا در محله ما هر سال جشن نیمه شعبان با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود و همه دوستداران اهل بیت در این روز خجسته که سالروز میلاد امام زمان است گرد هم جمع آمده و به شادی و سرور و پخش شربت و شیرینی در خیابان های شهر می پردازند.

پدر و مادر من نیز از سال ها پیش نذر کرده اند در این روز شله زرد پخته و بین مردم پخش کنند. به همین دلیل من و خانواده ام از روز قبل از نیمه شعبان در تکاپوی تدارک دیدن وسایل لازم برای نذری هستیم و در نیمه شعبان مادرم با خانم های همسایه شله زرد خوشمزه ای می پزند و من و خواهرم وظیفه پخش کردن آن بین اهالی محل را بر عهده داریم.

پدر و مادرم ارادت خاصی به محضر آقا امام زمان دارند. به همین دلیل علاوه بر این که در مراسم جشن نیمه شعبان در محله مان شرکت می کنیم اگر فرصت شود حتما برای زیارت مسجد جمکران نیز راهی قم می شویم زیرا حال و هوای این مسجد مقدس در نیمه شعبان بسیار معنوی و پر از حس و حال خوب است.

من نیز همانند پدر و مادرم سعی می کنم هر سال تا آن جا که توان دارم به مراسم جشن نیمه شعبان کمک کرده و به آقایم نشان دهم که چقدر برای من و همه شیعیان عزیز هستند و چقدر همه ما آرزوی ظهور ایشان را در دل داریم.

پدر و مادرم معتقد هستند منتظران واقعی را نه از روی حرف بلکه از سیما و حرکات و رفتارشان می توان شناخت زیرا عشق به امام زمان نوری به سیما و رفتار می دهد که برای همه آنانی که قلبی صاف دارند قابل تشخیص است.

به امید ظهور امام زمان در آینده نزدیک.