انشا درباره نیکوکاری و کمک به نیازمندان برای پایه چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشا درباره نیکوکاری و کمک به نیازمندان
انشا درباره نیکوکاری و کمک به نیازمندان

در دین اسلام به تقویت خصلت های نیکو در وجود آدمی اهمیت زیادی داده شده است و یکی از خصلت ها، نیکوکاری کردن و انجام کارهای خیر برای کمک به نیازمندان می باشد. اگر همه مردم دنیا به فکر افراد ضعیف جامعه خود بودند چقدر دنیا تغییر می کرد و چقدر همه چیز قشنگ بود.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره نیکوکاری و کمک به نیازمندان برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره نیکوکاری برای پایه چهارم

کمک به نیازمندان و نیکوکاری یکی از خصوصیات اخلاقی پسندیده ای است که در دین اسلام به آن توصیه زیادی شده است. افراد نیکوکار سعی می کنند کارهای خیر انجام دهند و از ثروت و مال خود در راه های خوبی مثل تهیه مواد غذایی و پوشاک برای افراد فقیر استفاده کنند.

من شنیده ام افراد خیر زیادی هستند که خداوند به آن ها ثروت زیادی بخشیده و آن ها این ثروت را وقف ساختن مدارس، بیمارستان ها، مساجد می کنند و با این کار باعث می شوند ثروت آن ها در راه های درست مصرف شود.

نکته مهم درباره کمک کردن به نیازمندان و فقیران این است که باید به گونه ای انجام شود که افراد نیازمند خجالت نکشند و نزد مردم و خانواده خود شرمنده نشوند. به همین دلیل کمک کردن مالی به این افراد باید به روش درست مثلا به صورت پنهانی انجام شود.

یک نکته مهم دیگر این است که ما می توانیم علاوه بر ثروت، با بخشیدن چیزهای دیگر نیز نیکوکاری کنیم. مثلا ممکن است هم کلاسی ما از نظر درسی ضعیف باشد و ما با کمک کردن به او در درس ها در واقع نیکی کرده ایم یا با گرفتن دست های افراد سالمند یا نابینا هنگام عبور از خیابان کار نیک انجام داده ایم و به این کارها نیز نیکوکاری می گویند.

به طور کلی هر کس که بتواند باری از روی دوش دیگران برداشته و باعث خوشحالی او شود نیکوکار محسوب می شود و نزد خداوند اجر و پاداش مخصوصی خواهد داشت.

انشای کودکانه درباره نیکوکاری برای پایه پنجم

مردم نیکوکار انسان های مهربانی هستند که همواره سعی می کنند به روش های مختلف به دیگران کمک کرده و دست نیازمندان را بگیرند.

ما در میان اقوام خود یک خانواده بسیار نیکوکار داریم که همه اعضای خانواده شان در کارهای خیر دست دارند. به عنوان مثال پدر خانواده به دلیل وضع مالی خوبی که دارند هر ماه بخشی از ثروت خود را به صورت های مختلف مانند تهیه غذا و پوشاک، تامین هزینه تحصیل یا کمک به خرید جهیزیه برای خانم های فقیری که می خواهند ازدواج کنند به دیگران می بخشد.

مادر خانواده نیز یکی از اعضای فعال مسجد محله شان است و در جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان و فقیران و همچنین تهیه بسته های معیشتی در ایام خاص سال مثل ماه رمضان و عید نوروز کمک می کند. او یک لیست از افراد فقیر تهیه کرده و هر ماه بخشی از کمک های مردمی را به رفع نیازهای آن ها اختصاص می دهد.

فرزندان این خانواده نیز به شکل های مختلف به دیگران کمک می کنند. به عنوان مثال من و پسر این خانواده در یک مدرسه درس می خوانیم و می بینم که هر چند وقت یک بار کتاب به کتابخانه مدرسه هدیه می دهد یا سعی می کند در یاد دادن درس به هم کلاسی هایش پیش قدم شود.

این خانواده بسیار محترم هستند و هرگز کمک های خود را به رخ دیگران نمی کشند. با این حال به قدری دست دیگران را گرفته اند که همه از آن ها به نیکی یاد می کنند و آن ها را می شناسند.

همه ما باید چنین افراد نیکوکاری را الگوی خود قرار داده و سعی کنیم با انجام کارهای نیک کمک حال نیازمندان باشیم.