انشاهای زیبا و خواندنی درباره آیا کتاب یار مهربان است برای پایه هشتم و نهم

انشا درباره آیا کتاب یار مهربان است
انشا درباره آیا کتاب یار مهربان است

کتاب و کتاب خوانی از کارهای بسیار مفید و از علاقه مندی های فوق العاده ارزشمند است که به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می تواند نقش به سزایی در رشد و شکوفایی افراد داشته باشد.

در ادامه دو انشای زیبا درباره آیا کتاب یار مهربان است برای دانش آموزان کلاس هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ همراه باشید.

…..***…..

انشای کوتاه آیا کتاب یار مهربان است برای پایه هشتم

مقدمه: کتاب عنصری جادویی است که دروازه های دنیای علم و دانش را به روی ما باز کرده و با تاباندن پرتوی آگاهی به ذهن ما، تاریکی جهل را از بین می برد. کتاب همچون یاری مهربان است که از کودکی تا پایان عمر کنار ما خواهد ماند.

بدنه: اولین خاطرات من به دورانی بر می گردد که مادرم برایم کتاب می خواند و من که عطش دانستن داشتم یکی از بزرگ ترین آرزوهایم این شده بود که بتوانم مانند مادرم کتاب بخوانم. آرزویی که خیلی زود برآورده شد و من به دلیل علاقه زیاد خیلی زودتر از هم سن و سالانم شروع خواندن و نوشتن یاد گرفتم.

از همان زمان کتاب یار قار من بوده است و در خلوت ها و تنهایی هایم، زمانی که هیچ سرگرمی مایه خوشحالی ام نمی شد خودم را لا به لای کتاب هایم غرق کرده و مطالعه می کردم. من از کتاب هایم چیزهای زیادی یاد گرفتم، در تخیلاتم به دنیای گذشته و آینده سفر کردم و همچون شخصیت های اول رمان هایم به دل ماجراجویی های هیجان انگیز رفتم.

همیشه شنیده ایم که می گویند کتاب یار مهربان است و این جمله شاید کمی کلیشه ای به نظر برسد اما برای من، کتاب واقعا همچون دوستی عزیز بوده و هست. دوست خوبی که تنهایی هایم را پر کرده، هر چه می دانسته به من آموخته و هر جا به مشکلی برخورده ام راه حلی مقابلم گذاشته است. دوستی که هرگز به خاطر کمک هایش منت بر سرم نگذاشته و انتظاری در مقابل آن ها نداشته است.

من عاشق مطالعه کردن هستم و به خاطر این ویژگی عالی به خودم افتخار می کنم زیرا کتاب مایه روشنی ذهن و باز شدن افکار است و تاثیرش در شکل و شیوه زندگی کردن قابل انکار نمی باشد.

نتیجه: کتاب یار مهربان است زیرا همچون یک دوست واقعی باعث رشد فکری ما شده و آگاهی های زیادی به ما منتقل می کند که تاثیر به سزایی در موفقیت و آینده ای روشن دارد.

انشای زیبا آیا کتاب یار مهربان است برای پایه نهم

همه ما کتاب فارسی کلاس دوم و آن شعر معروف “کتاب یار مهربان” را به خاطر داریم. چه شعر قشنگی بود و چه تاثیری روی ذهن همه ما گذاشت و چقدر خوب است که از همان دوران کودکی و زمانی که تازه خواندن و نوشتن را یاد گرفته بودیم کتاب را به این زیبایی برای ما تصویر کردند تا همیشه به کتاب، به عنوان یاری مهربان نگاه کنیم.

بعد از گذشت این همه سال و خواندن کتاب های مختلف درسی و غیر درسی، خوب می دانم که تمام آن چه در آن شعر زیبا گفته شده چقدر حقیقت دارد زیرا من با کتاب هایم کاملا اخت هستم و همه این سال ها کتاب های مختلف از کتاب های علمی تا رمان های گوناگون خوانده ام و درک کرده ام اگر به مطالعه کردن علاقه داشته باشیم کتاب می تواند همچون یک دوست کنار ما بماند.

من به لطف کتاب های مختلفی که پدرم هر از گاه برایم خریداری می کرد توانستم از همان دوران کودکی معلومات خود را تا حد خوبی بالا ببرم اما این حرف پدرم را نیز فراموش نمی کنم که همیشه تاکید داشت ما باید کتاب های خوب بخوانیم.

مطالعه بسیار عالی است با این حال باید به این مسئله نیز توجه داشت که خواندن کتاب هایی که تناسبی با سن و سال ندارد، به خصوص در کودکان و نوجوانان می تواند نتیجه عکس داشته و تاثیر نا مطلوبی روی آن ها به جا بگذارد. این مسئله، نکته مهمی است که همه ما و به علاوه والدین باید به آن توجه داشته باشند و به خصوص در دوران کودکی، پدر و مادرها برای فرزندان خود کتاب های خوب خریداری کنند.

من عاشق کتاب هایم هستم و در جواب این سوال مطرح شده باید بگویم “بله! کتاب برای من همیشه یاری مهربان و دوستی شفیق بوده است.”