الهام بخش ترین انشا درباره هدف زندگی برای نوجوانان (پایه نهم)

انشا درباره هدف زندگی برای پایه نهم
انشا درباره هدف زندگی برای پایه نهم

موضوع انشای هدف زندگی یکی از موضوعات بسیار متداول در سطح متوسطه و به خصوص پایه نهم است که نوشتن درباره آن به ذهن باز و بینشی خوب نیاز دارد.

ما در ادامه دو انشای زیبا درباره هدف زندگی برای پایه نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش دانش آموزان عزیز باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره هدف زندگی برای نوجوانان

زندگی موهبتی ارزشمند است که پروردگار جهانیان به ما ارزانی داشته تا بتوانیم یک تجربه ناب و بی نظیر را فقط یک بار در قالب عمری که ممکن است کوتاه یا طولانی باشد داشته باشیم.

ما به دنیا می آییم و به مرور زمان بزرگ و بزرگ تر می شویم اما از همان ابتدا تا پایان عمر خودآگاه یا ناخودآگاه برای هدفی تلاش می کنیم. مثلا یک نوزاد که ممکن است به نظر هیچ نگرش و تجربه و آگاهی خاصی نداشته باشد نیز پشت تمام گریه ها و دست و پا زدن هایش یک هدف نهفته است و آن بقا می باشد.

هدف، به بودن ما در این دنیا معنا می بخشد و ممکن است در مراحل مختلف زندگی تغییر کند. بسیاری از اهداف مادام العمر هستند، برخی دیگر در یک دوره ای محقق و تمام می شوند و تقریبا همه افراد در هر دوره ای از زندگی چندین هدف مختلف دارند که همزمان برای آن ها تلاش می کنند.

تلاش برای برخی هدف ها بدیهی است، مثلا ما غذا می خوریم تا زنده بمانیم و برخی هدف ها برای یک فرد خاص هستند، مثلا من تلاش می کنم تا یک روز پزشک شوم یا تصمیم دارم هر زمان کار کردم به فقرا کمک کنم.

هدف به زندگی ما معنا می بخشد و باعث می شود احساس پوچی یا افسردگی به سراغ ما نیاید. هر چه اهداف ما والاتر و زیباتر باشد بی شک عزم و اراده بیشتری برای تحقق آن ها خواهیم داشت و زندگی خود را پر بارتر می دانیم، به خصوص اگر به اهداف خود یکی بعد از دیگری برسیم.

با این حال باید به دو نکته مهم توجه داشته باشیم. مورد اول این که در مسیر رسیدن به هدف های خود باید علاوه بر تلاش کردن، صبور بوده و با هر شکستی نا امید نشویم زیرا شکست مقدمه پیروزی می باشد.

مورد دوم این که اگرچه رسیدن به هدف و نتیجه ای که برای آن تلاش می کنیم بسیار لذت بخش است اما یادمان باشد از مسیری که طی می کنیم نیز لذت برده و تنها به دنبال نتیجه نباشیم وگرنه روزی حسرت این روزها ما را غمگین خواهد کرد.

انشای هدف زندگی برای دانش آموزان پایه نهم

زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد، موانع زیادی بر سر راه ما سبز می کند، تلخی هایی را برای ما رقم می زند و در عین حال شیرینی ها، شادی ها و حال خوبی های زیادی نیز برای ما به ارمغان می آورد اما آن چه که به تمام این تلخ و شیرین ها معنا می بخشد و همه چیز را با ارزش تر و قشنگ تر می کند هدف زندگی است.

آدم های مختلف اهداف گوناگونی در طول زندگی خود تعیین می کنند که به برخی از آن ها رسیده و به برخی نمی رسند. هدف هایی همچون قبولی در دانشگاه، یک شغل خاص، مسافرت به یک نقطه خاص، ازدواج با یک شخص خاص و غیره.

اهداف ما سوخت موتور انگیزه و اراده ما هستند و فکر کردن به آن ها و مزیت هایی که برای ما به همراه دارند باعث می شود تمام تلاش خود را به کار برده و رو به جلو حرکت کنیم.

اگرچه هدفمند بودن بسیار خوب است اما باید توجه داشته باشیم همه هدف ها نیز ارزش تلاش ما را ندارند بلکه برخی از آن ها بیشتر شبیه تخیلات کودکانه هستند که احتمالا با بزرگ شدن، آن ها را فراموش می کنیم اما باید به این نکته نیز دقت کنیم که آیا هدفی که همه مردم آن را بی ارزش تلقی می کنند واقعا بی ارزش یا دست نیافتنی است؟

چه بسیار اهدافی که کنار گذاشته شدند صرفا به این خاطر که شخص از مسخره شدن توسط دیگران واهمه داشته است یا به توانایی های خود در رسیدن به آن هدف باور نداشته است.

بنابراین ما باید تمام اهداف خود را روی کاغذ نوشته و خوب به آن ها فکر کنیم که چرا آن را نوشته ایم و چگونه می خواهیم به آن برسیم.