انشا درباره بهار برای پایه ششم و هفتم (فوق ادبی و زیبا)

انشای زیبا و کوتاه درباره بهار
انشای زیبا و کوتاه درباره بهار

در آستانه فرا رسیدن فصل بهار هستیم، فصل رویش و شروع تازه و سرزندگی. به همین بهانه در ادامه دو انشای زیبا درباره بهار برای پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان در نگارش انشاهای زیباتر باشد، با آپرنگ همراه باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره بهار برای کلاس ششم

زمستان به روزهای آخرین خود نزدیک می شود و آرام آرام هوا بوی شکوفه های بهاری به خودش می گیرد. سرمایی که سه ماه زمستان به روی زمین و طبیعت خیمه زده بود بساطش را جمع می کند و هوای تازه و معطر بهاری جای آن را می گیرد.

بهار می رسد با شکوفه های سفید و صورتی اش، با آواز پرندگانش، با آفتاب درخشانش، با سرسبزی دشت هایش، با عید نوروز و تبریک و شادباش هایش. بهار می رسد با یک دنیا شادمانی در دل کودکان و یک دنیا سرزندگی در دل بزرگسالان.

بهار فصل تکاپو و جنب و جوش طبیعت است. از گیاهان گرفته تا حیوانات و انسان ها همگی سر خوش و سرزنده می شوند و به پیشواز گرمای هوا و سبزی و درخشش می روند.

من عاشق این زیباترین فصل خدا هستم و هر سه ماه آن را دوست دارم. فروردینش که بوی عید می دهد، اردیبهشتش که طبیعت را به بهشت تبدیل می کند و خردادش که هوای امتحانات و به دنبالش نوید آمدن تابستان می دهد.

بهار یک سره زیبایی است، یک سره هیجان، یک سره حال خوش. خوشا به حال طبیعت که بهار به خانه دلش سر زده و خوشا به حال ما که دل مان میزبان بهاری دیگر است.

انشای ادبی درباره بهار برای پایه هفتم

بهار عروس فصل ها است که موهایش را با شکوفه های سیب و گیلاس تزیین کرده و لباس سبزش خبر از هیجانی در دل آرامش می دهد.

این فصل قشنگ خدا با آواز پرندگانی که نغمه شادی سر داده اند و جاری شدن رودخانه هایی که در سرمای زمستان یخ زده اند آغاز می شود و آرام آرام به دانه های زیر خاک قدرت جوانه زدن و به درختان قدرت شکوفه دادن می دهد.

بهار فصلی است که همه موجودات برایش حسابی تدارک می بینند. طبیعت با سرما خداحافظی کرده و گرما را در آغوش می کشد. حیوانات از خواب زمستانی بیدار می شوند، درختان شکوفه می دهند و ما آدم ها نیز هر یک به کاری مشغول می شویم.

مادران مهربان ما قبل از آمدن بهار خانه ها را حسابی پاکیزه می کنند تا با خیالی خوش به استقبال این فصل بروند، کودکان یک ماه آخر زمستان را با فکر کردن به عید نوروز به خواب می روند و برای هم از نقشه هایی که برای عید دارند می گویند. دانش آموزان نیز خود را برای تعطیلات اول بهار آماده می کنند و هر کس به شیوه ای می کوشد تا اولین روز بهار و اولین روز سال را هر چه زیباتر آغاز کند.

بهار در راه است، این روزها را قدر بدانیم و فراموش نکنیم جوانی ما نیز همچون بهار، هوای سرزندگی و اشتیاق دارد، فرصت ها را دریابیم تا در آینده حسرت آن را نخوریم.