انشا درباره روزه گرفتن برای پایه ششم و هفتم (قشنگ و تاثیرگذار)

انشا درباره روزه گرفتن
انشا درباره روزه گرفتن

ماه رمضان بهترین ماه خدا و روزه گرفتن یکی از پسندیده ترین اعمالی است که ما را به خداوند نزدیک تر می کند. به بهانه فرا رسیدن این ماه پر برکت، در ادامه دو انشای کوتاه درباره روزه گرفتن برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای زیبا درباره روزه گرفتن برای کلاس ششم

روزه یکی از اعمال واجب در دین اسلام است و هر یک از ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم در ماه مبارک رمضان به مدت سی روز روزه بگیریم. به طور کلی معنای روزه گرفتن یعنی ساعات مشخص و معینی از شبانه روز را از خوردن و آشامیدن و انجام کارهای خاصی که روزه را باطل می کند اجتناب کرده و سعی کنیم با این کار جسم و دل خود را جلا دهیم.

اسلام دین آسانی ها است به همین دلیل روزه بر افرادی که به هر دلیل توانایی آن را ندارند واجب نمی باشد، به عنوان مثال بیماران و کودکان و سالخوردگان و همچنین کسانی که در سفر هستند لازم نیست روزه بگیرند.

اگرچه ما در ماه مبارک رمضان برای خشنودی خداوند روزه می گیریم اما در واقع این عمل برای خود ما بسیار مفید است و نتایج عالی آن به خود ما باز می گردد. مثلا از فواید جسمی روزه می توان به استراحت بدن و به خصوص دستگاه گوارش، کاهش وزن، سم زدایی بدن و همچنین کاهش فشار خون و قند خون اشاره کرد.

با این حال فواید روزه داری تنها به مزیت های جسمانی آن ختم نمی شود بلکه روزه گرفتن باعث می شود طی یک ماه به خداوند نزدیک تر شویم، حال معنوی بسیار بهتری پیدا کنیم و سعی کنیم به خاطر گناهانی که انجام داده ایم توبه کنیم که همه این موارد دل و روح ما را جلا داده و رابطه ما با پروردگار را بهبود می بخشد.

ماه رمضان نزدیک است، امیدوارم همه ما بتوانیم در حد توان خود از این ماه پر برکت فیض برده و ایام مبارک آن را قدر بدانیم.

انشای عادی درباره روزه گرفتن برای کلاس هفتم

روزه داری یکی از زیباترین اعمالی است که هر فرد مسلمان سالم و توانا توفیق آن را پیدا می کند و از برکات آن فیض می برد اما برخلاف تصور بسیاری از افراد که با کلمه روزه به یاد نخوردن و نیاشامیدن می افتند روزه گرفتن هرگز در این دو مورد خلاصه نمی شود بلکه معنا و هدف بسیار عمیقی دارد.

خداوند یک ماه در سال به ما فرصت جانانه ای می دهد تا بتوانیم بسیار راحت تر از هر زمان دیگری حجاب ها و موانعی که بین ما و آسمان ملکوتش وجود دارد کنار زده و تا حدی که بتوانیم به پروردگار جهانیان نزدیک تر شویم.

این ماه عزیز، ماه مبارک رمضان می باشد و روزه داری در واقع مسیر میانبری است که بسیار سریع تر ما را به مقصود می رساند. ما با روزه گرفتن علاوه بر این که از امر خداوند به عنوان یک مسلمان اطاعت کرده ایم، در مهمانی که او ترتیب داده و خودش میزبان آن می باشد شرکت می کنیم و بی شک خداوند بهترین میزبانی است که می توانیم داشته باشیم.

همه ما باید سعی کنیم در این ماه مبارک علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن، از هر گونه گناه و عمل زشت دوری کرده و نفس خود را عادت دهیم که به راحتی گول وسوسه های شیطان را نخورد و با تقوا و خویشتن داری به سمت کارهای خوب و پسندیده حرکت کنیم.