زیباترین انشاهای کودکانه درباره دهه فجر برای کلاس چهارم و پنجم دبستان

انشای کودکانه درباره دهه فجر
انشای کودکانه درباره دهه فجر

در آستانه فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در ادامه دو انشای کودکانه درباره دهه فجر برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره دهه فجر برای کلاس چهارم

از زمان بازگشت امام خمینی به کشورمان تا روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ده روز طول کشیده است. در این ده روز اتفاقات تلخ و شیرین زیادی اتفاق افتاد، مردم زیادی جان خود را در راه انقلاب از دست دادند، تظاهرات شدت بیشتری پیدا کرد و در نهایت انقلاب ما به پیروزی رسید و ایران از دست ستمگران نجات پیدا کرد.

به خاطر همه این اتفاقات این ده روز بسیار مهم و گرامی بوده و هست و به نام دهه فجر معروف شده است. فجر به معنای سپیده صبح است و دهه فجر دهه ای است که شب طولانی به پایان رسیده و سپیده صبح دمیده است، دهه ای است که دیو از ایران بیرون رفت و فرشته جایش را گرفت، دهه ای است که مردم ایران از ظلم و ستم استبداد رهایی پیدا کردند.

من هر سال با فرا رسیدن دهه فجر از پدر و مادرم می خواهم خاطرات دوران انقلاب و به خصوص دهه فجر سال 1357 را برایم تعریف کنند. آن ها خودشان آن زمان سن زیادی نداشتند اما یادشان هست که پدر و مادرشان هر روز برای شرکت در تظاهرات از خانه بیرون می رفتند.

پدربزرگم یکی از مردان بزرگی بوده که در آن روزها و روزهای قبل از آن اعلامیه های ضد شاه پخش می کرده و چندین بار در خطر دستگیر شدن توسط رژیم قرار گرفته بود. من به پدربزرگ و مادربزرگم و همه مردان و زنان غیور آن زمان افتخار می کنم و سعی می کنم خوب درس بخوانم زیرا درس خواندن ما برای ادامه و حفظ این انقلاب بسیار مهم است.

انشای کوتاه درباره دهه فجر برای کلاس پنجم

من هر سال به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر سعی می کنم در کارهای فرهنگی مربوط به آن مانند تزیین تابلوی اعلانات و همچنین تزیین کلاس ها شرکت کنم زیرا به نظرم همه ما وظیفه داریم با شرکت در این امور حس واقعی خود را به دهه فجر و انقلاب اسلامی نشان دهیم.

دهه فجر دهه مبارکی است که در آن تمام تلاش ها و جان فشانی های هم وطنان ما طی سالیان سال، به ثمر نشست و نتیجه آن پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و عدالت بر ستمگری بوده است.

ما هر سال این دهه خجسته را جشن می گیریم تا به همه جهانیان نشان دهیم تا جان در بدن داریم برای حفظ انقلاب و کشور خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و همواره تا پای جان بر سر عهد و پیمان خود می مانیم.

دهه فجر با بازگشت امام خمینی به وطن آغاز می شود و با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان می رسد. مردم کشورمان در این ده روز گریه ها و خنده ها و تلخی ها و شیرینی های زیادی را تجربه کردند. هزاران نفر در خیابان ها ریختند و تظاهرات گسترده به راه انداختند تا بتوانند از ظلم اهریمنان نجات پیدا کنند.

نسل من و تو این روزها را ندیده اما حرف های زیادی درباره آن شنیده است. امروز وظیفه ما بسیار مهم تر از آن چیزی است که فکر می کنیم. ما برای حفظ این انقلاب می توانیم کارهای زیادی بکنیم و نباید اجازه دهیم خون شهیدانی که این انقلاب را آبیاری کرده اند پایمال شود.