انشا درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید برای نوجوانان (کلاس ششم تا هشتم)

انشا درباره تعطیلات عید نوروز خود را چگونه گذراندید

به مناسبت به پایان رسیدن تعطیلات عید نوروز در ادامه دو انشای جالب درباره تعطیلات عید نوروز خود را چگونه گذراندید برای دانش آموزان پایه ششم تا هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره تعطیلات عید نوروز خود را چگونه گذراندید

عید نوروز امسال مثل هر سال با شادی و شور و شوق از راه رسید و ما که از مدت ها قبل برایش برنامه ریزی کرده بودیم کلی ذوق زده و مشتاق منتظرش بودیم. عید نوروز با طعم ماه رمضان و روزه داری و سحری و افطار که بی شک برای ما تجربه ای متفاوت محسوب می شد.

اگرچه سال گذشته نیز بیشتر ایام عید در ماه رمضان گذشت اما امسال ماه رمضان از ده روز قبل از عید آغاز شده و بعد از پایان عید نوروز نیز همچنان ادامه داشت. از آن جا که ما خانواده مذهبی هستیم و همه اعضای خانواده ام در ماه رمضان روزه می گیرند، امسال نیز با زبان روزه به استقبال سال جدید رفتیم.

حقیقتش را بخواهید روزه داری در عید نوروز به من خیلی مزه داد. به خصوص این که روز اول عید بعد از سحری بیدار مانده و در لحظه تحویل سال به تلاوت قرآن پدرم گوش می دادم.

بله! امسال عید از مسافرت خبری نبود زیرا برای روزه کامل گرفتن باید ده روز در شهری ساکن می شدیم و مادرم معتقد است که آماده کردن سحری و افطار و روزه گرفتن در شهر غریب بسیار دشوار است. خلاصه از پدرم قول گرفتیم تعطیلات تابستان تلافی تعطیلات عید را نیز درآورده و به چند شهر مختلف سفر کنیم.

امسال نیز دید و بازدید عید به روال هر سال برقرار بود. تنها تفاوتش این بود که امسال به جای ناهار و شام هر شب برای افطار  منزل یکی از اقوام درجه یک مثل پدربزرگ و مادربزرگ، خاله ها و عموهایم دعوت بودیم. شب پنجم عید نیز همه اقوام منزل ما بودند که واقعا خوش گذشت و تا دو ساعت مانده به سحر همه بیدار بودیم.

ما در طول ایام عید به نقاط دیدنی شهر خودمان و شهرهای اطراف نیز سری زده و با پدرم به موزه و تئاتر رفتیم که همگی عالی بودند. همچنین سعی کردیم مراسم عید دیدنی و دید و بازدید عید را قبل از فرا رسیدن شب های قدر به پایان برسانیم و چند روز آخر عید با حضور در مسجد در مراسم قرآن به سر گرفتن و عزاداری برای شهادت امیر المومنین علیه السلام شرکت داشته باشیم.

سیزده به در امسال به طور کامل حذف شد اما قول دوم پدرم این است که در روز عید فطر همه اقوام نزدیک مان را به باغ خودمان دعوت کرده و یک سیزده بدر جانانه تدارک ببینیم. بی صبرانه منتظر عید فطر هستم!

انشای خواندنی درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید؟

عید نوروز چه دیر آمد و چه زود رفت، خیلی منتظرش بودم و راستش را بخواهید نسبت به این همه انتظار خیلی زود گذشت، واقعا چرا روزهای شاد زندگی ما انقدر زود می گذرد و روزهای سختش بسیار طولانی سپری می شود؟

امسال عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شده بود و من با این که همیشه روزه هایم را می گیرم اما امسال بسیار برایم دشوار بود که عید نوروز روزه باشم و از آن سخت تر این که به خاطر ماه رمضان قرار بود مسافرت هم نرویم.

وقتی فهمیدم امسال از مسافرت عید نوروز خبری نیست بسیار ناراحت شدم و به پدر و مادرم اصرار کردم که مگر چه اشکالی دارد چند روز را روزه نمی گیریم و بعد از ماه رمضان قضایش را می گیریم اما آن ها قبول نکردند و گفتند ماه رمضان از مسافرت ما مهم تر است.

من خیلی دلخور بودم و حتی سال تحویل را خوابیدم و لحظه تحویل سال بیدار نماندم تا عصبانیتم را به خانواده ام نشان دهم. با خودم فکر می کردم امسال بدترین عید نوروز زندگی ام باشد چون روزها که روزه بودیم و شب ها هم تا به خودمان بیاییم وقت خواب می شد اما الان که به آن روزها نگاه می کنم می بینم یکی از بهترین عید نوروزهای کل زندگی ام را تجربه کردم.

ما هیچ وقت شب ها به دید و بازدید و عید دیدنی نمی رفتیم اما امسال افطار و حتی گاهی سحری منزل اقوام دعوت بودیم و گاه تا سحر بیدار می ماندیم و گل می گفتیم و گل می شنیدیم و بعد از سحری به خانه خودمان رفته و تا بعد از ظهر می خوابیدیم.

عید نوروز شبانه خیلی با عید نوروز معمولی تفاوت دارد و حقیقتش این است که خیلی بیشتر خوش می گذرد. به خصوص این که یک روز با جمعی از اقوام خود به باغ پدربزرگ رفته و افطار را آن جا بودیم و واقعا تجربه خوبی بود.

عید نوروز به پایان رسید، ماه رمضان نیز تمام شد اما خاطرات عید نوروزی که در ماه رمضان بود تا وقتی زنده هستم در ذهنم خواهد ماند و از پدر و مادرم ممنونم که برخلاف اصرار من تصمیم گرفتند امسال در خانه بمانیم و به مسافرت نرویم.