انشاهای خواندنی و زیبا درباره سایه آدم برای نگارش پایه نهم

انشای زیبا و کوتاه در مورد سایه آدم
انشای زیبا و کوتاه در مورد سایه آدم

یکی از موضوعات جذاب برای انشا نویسی در نگارش پایه نهم موضوع سایه آدم است که نوشتن درباره آن می تواند تاثیر خوبی در تقویت قوه تخیل و قدرت نگارش نوجوانان داشته باشد.

به همین بهانه در ادامه دو انشای جالب درباره سایه آدم برای پایه نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان در نگارش انشاهای زیباتر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره سایه آدم برای پایه نهم

سایه پدیده حاصل قوانین فیزیک و طبیعت است که اگرچه نحوه به وجود آمدن آن با علم فیزیک کاملا قابل توضیح است اما از بار تخیلی و وهم گونه بسیار قوی برخوردار می باشد.

سایه در هر قدم و هر لحظه زندگی همواره همراه آدمی است و بی آن که کلامی بر زبان بیاورد، به طور کاملا نا محسوس در زیر نور خورشید و حتی گاه در سایه ابرهای سرگردان او را دنبال کرده، در سکوت کامل قدم بر می دارد و هر حرکتش را مو به مو و لحظه به لحظه تقلید می کند.

می توان گفت سایه نمادی از حرکت های نهفته در دل و ذهن آدمی است و در عین حال واقعیت زندگی را با فانتزی های تخیلی پیوند می دهد و دنیایی آمیخته از حقیقت و خیال را به رخ می کشاند.

سایه ها هرگز هویت و شخصیت ثابتی نداشته اند و چه از نظر حجم و چه از نظر بار احساسی همواره در حال تغییر و رشد هستند. به عنوان مثال در لحظات قشنگ زندگی به نظر می رسد سایه ها بلندتر و با شکوه تر از همیشه هستند و در لحظات دشوار که آدمی به زانو در می آید، سایه ها نیز کوچک تر و ضعیف تر می شوند.

آن ها همیشه به سمت آدمی متمایل می باشند و همین در کنار هم بودن ها، گاهی احساس صمیمیت و گاه حامی بودن میان آدمی و سایه اش ایجاد می کند. با این حال حضور سایه گاه یادآور بُعد تاریک زندگی انسان می باشد و خبر از سیاهی هایی در صفحه سفید زندگی او می دهد.

بدیهی است که هر انسانی در زندگی اش با سایه های مختلف خود روبرو می شود که گاه همچون همدمی در لحظه هایش قدم می گذارد و گاه یادآور تاریکی ها و دشواری های زندگی اش است اما در کنار همه این ها، گاه آدمی خود ممکن است در شرایطی از زندگی به سایه ای برای دیگران تبدیل شده که جز تقلید، هدفی در زندگی نداشته و تا پایان زندگی، عمر خود را در سایه ها سپری می کند.

انشای جالب درباره سایه آدم برای نگارش نهم

من در دنیای تاریک و آرامی زندگی می کنم و همواره و در هر لحظه در سکوت کامل هر حرکت و هر لحظه زندگی ات را در خود تکرار می کنم. من سایه ای هستم که نه تنها در روشنایی و در نورهای طبیعی و مصنوعی حضورم را به رخ تو می کشم بلکه جز به جز تاریخچه وجودت را در خود نگه داری می کنم.

من سایه تو هستم، همان که از بازی نور و تاریکی ایجاد می شود و جسم خاکی تو را همراهی می کند. سایه ای که در تجربه های شاد و قشنگ زندگی ات همانند دوستی وفادار با تمام وجود و تمام قد کنارت ایستاده و لحظات ناب را به زیباترین شکل ممکن شادمانه تر می کند.

اما در هر زندگی و برای هر آدمی روزهای تاریک نیز از راه می رسند. روزهایی که تو از شدت غم و غصه در خودت مچاله شده ای و من کوچک تر از همیشه در کنارت چمپاتمه زده ام اما در آن هنگام نیز در کنارت هستم و در دنیای سکوتم، لحظات دشوار تو را به آرامشی غرق در تفکر تبدیل می کنم.

من سایه ای گوشه گیر پنهان شده در زندگی تو هستم. حتی در تنهاترین ثانیه هایت … و آن قدر تو را دنبال می کنم تا تجربیات و احساسات تو را در دل خودم جای دهم. دوستی خاموش و وفادار که از لحظه تولد تا آخرین نفس هایت حضورش را حس خواهی کرد. حتی اگر گاهی من را فراموش کنی اما من دنبال تو بودن را هرگز از یاد نخواهم برد.