انشای جالب درباره دیدن مورچه ای که باری را می کشد برای پایه هشتم

انشا درباره دیدن مورچه ای که باری را می کشد
انشا درباره دیدن مورچه ای که باری را می کشد

مورچه ها موجوداتی بسیار کوچک و البته ضعیف به نظر می رسند اما با وجود جثه ریز خود به عنوان نماد قدرت شناخته شده اند زیرا می توانند بار بسیار بزرگ تر از خود را حمل کنند و البته نمی توان تلاش و اراده بالای آن ها را نیز نادیده گرفت.

در ادامه انشای زیبا درباره دیدن مورچه ای که باری می کشد برای نگارش پایه هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا با موضوع دیدن مورچه ای که باری می کشد

یک روز گرم و آفتابی بود و من که حسابی حوصله ام سر رفته بود به باغچه کوچکی که مادرم در گوشه حیاط خانه مان درست کرده بود رفتم تا کمی به گل هایش آب دهم.

در میان انبوه گل ها و سبزیجاتی که مادرم کاشته بود و به زیبایی سر از خاک بیرون آورده بودند ناگهان چشمم به تکه نانی افتاد که روی زمین در حال حرکت بود! نان تقریبا به اندازه دو بند انگشت بود و من با تعجب به آن خیره شده بودم.

البته مطمئن بودم زیر آن نان یک مورچه قوی هیکل است که با قدرت هر چه تمام تر نان را با خود حمل می کند. کنجکاوانه سرم را روی زمین گذاشتم و سعی کردم ببینم چه نوع مورچه ای زیر نان در حال حرکت است اما در کمال ناباوری یک مورچه بسیار کوچک و زرد دیدم که توانسته بود تکه نان بهاین بزرگی را به سوی لانه اش حرکت دهد.

به سرعت به اتاقم رفتم، ذره بین محبوبم را آوردم و با زحمت سعی کردم مورچه را از پشت ذره بین ببینم. کاملا مشخص بود که تلاش زیادی برای انجام وظیفه اش می کند و به نظر نمی رسید چیزی بتواند جلو دار عزم راسخش در انتقال غذایش باشد.

کمی به فکر فرو رفتم و احساس کردم در حرکات مورچه ای که بار می برد نکات شگفت انگیزی از رازهای طبیعت و نتیجه تلاش کردن نهفته باشد. مورچه حرکات بسیار کوچک اما دقیق و هوشمندانه ای داشت و با دقت و ظرافت هر چه تمام تر نان را پشت خود حمل می کرد.

بله! حتی کوچک ترین موچودات طبیعت نیز می توانند غذای خود را با جستجو کردن یافته و با تلاش و پشتکار بارهای سنگین را روی دوش خود حمل می کنند. به نظرم مورچه ای که بار حمل می کند نمادی از قدرت تلاش و اراده است و در این صحنه به ظاهر ساده یک دنیا شگفتی نهفته است.