انشاهای قشنگ درباره روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س)

انشا درباره روز دختر و میلاد حضرت معصومه
انشا درباره روز دختر و میلاد حضرت معصومه

به بهانه فرا رسیدن روز میلاد حضرت معصومه (س) که به نام روز دختر انتخاب شده است، در ادامه دو انشای کوتاه درباره روز دختر آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره روز دختر

روز میلاد حضرت معصومه (س) یکی از روزهای بسیار خجسته ای است که همه شیعیان به خصوص در ایران آن را جشن گرفته و گرامی می دارند زیرا حضرت معصومه خواهر عزیز امام هشتم ما شیعیان می باشند و به عنوان بانویی با ایمان در دوران خود شناخته شده بودند.

با توجه به این که حضرت معصومه در دوران جوانی و در زمانی که هنوز ازدواج نکرده بودند فوت کرده اند، روز ولادت ایشان به نام روز دختر در تقویم ما ایرانی ها ثبت شده است و به همین مناسبت بسیاری از خانواده های متدین و شیعه که دارای دختر هستند این روز را به دختران خود تبریک گفته و به آن ها هدیه می دهند.

مرقد مطهر حضرت معصومه در شهر قم واقع شده است و هر سال هزاران هزار عاشق و دوستدار شیعه برای زیارت حرم ایشان به این شهر می روند زیرا آن حضرت هم به عنوان خواهر گرامی امام رضا و هم به دلیل ایمان و شخصیت والای خود از جایگاه بسیار بالایی در میان ایرانیان برخوردار می باشند.

حضرت معصومه به عنوان الگویی کامل و شاخص برای دختران شیعه شناخته شده اند و همه دختران نوجوان و جوان از رفتار و منش ایشان در زندگی خود الگو می گیرند زیرا دین اسلام برخلاف تصور بسیاری از دشمنان اسلام، نه تنها دختران و زنان را محدود نکرده بلکه به آنان ارزش و مقامی والا عنایت داشته و مقام زن را گرامی داشته است.

چه خوب است ما نیز این روز خجسته را به خواهر، دوستان و دخترانی که در میان اقوام خود داریم تبریک بگوییم و با تهیه هدیه ای هر چند کوچک دل آنان را شاد کنیم.

انشای زیبا درباره روز دختر

من به عنوان یک دختر مسلمان و شیعه افتخار می کنم که الگویی فرهیخته و با ایمان همچون حضرت فاطمه معصومه (س) دارم. بانوی دوشیزه ای که در طول عمر کوتاه خود به عنوان یک بانوی متدین شناخته شدند و پس از مرگ غمناک خود در حالی که از برادر عزیزشان دور بودند، در شهر قم به خاک سپرده شدند.

مقام این بانو به قدری در میان ما شیعیان والا و گرامی است که روز میلاد ایشان در تاریخ اول ذی القعده به عنوان روز دختر ثبت شده است. دخترانی که در زمان عرب جاهلیت زنده به گور می شدند و مایه خفت و خواری والدین خود محسوب می شدند با طلوع دین اسلام به قدری به آن ها توجه نشان داده شد که اصلا قابل مقایسه با دوره قبل از اسلام نمی باشد.

من بسیار خوشحال هستم که چنین روزی در تقویم ما وجود دارد که نشان دهنده مقام و ارزش دختران در اسلام و به خصوص در میان شیعیان می باشد. به علاوه از زمانی که خردسال بودم هر سال در این روز هدایایی از پدر و مادر و نزدیکانم دریافت می کرده ام که خوشحالی من را دو چندان می کرده است.

در پایان انشای خود فرا رسیدن روز دختر را به همه همکلاسی ها و دوستانم تبریک می گویم و از صمیم قلب از خداوند می خواهم به ما دختران ایرانی کمک کند تا با الگو قرار دادن بانوانی همچون حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) بتوانیم شخصیت خود را رشد داده و به سرزمین خود خدمت کنیم.