انشاهای ادبی و کوتاه درباره انس با قرآن برای پایه یازدهم و دوازدهم

انشای زیبا درباره انس با قرآن
انشای زیبا درباره انس با قرآن

قرآن، کتاب مقدس ما مسلمانان است که خداوند برای هدایت تمامی انسان ها نازل کرده است. به همین دلیل در احادیثی که از بزرگان دین به ما رسیده انس با این کتاب الهی بسیار تاکید شده است.

در ادامه دو انشای زیبا و ادبی درباره انس با قرآن برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد. با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای زیبا درباره انس با قرآن برای پایه یازدهم

انسان تنها مخلوق خداوند است که نیروی عقل و اختیار در انتخاب مسیر زندگی به او داده شده اما در طول عمر خود همواره و در تمامی زمینه ها به راهنمایی و هدایت نیاز دارد و بدیهی است که خداوندی که فکر همه چیز را کرده هرگز انسان را در تاریکی های تردیدهایش سرگردان رها نکرده است.

در دین اسلام، کتاب مقدس قرآن به عنوان کلام الهی برای هدایت انسان ها بر پیامبر اسلام نازل شده و به عنوان راهنمای اخلاقی و معنوی برای مسلمانان معرفی شده است تا زمانی که در زندگی خود به مشکل، چالش یا بن بستی برخورد می کنند یا سوالی در ذهن شان ایجاد می شود با مراجعه به قرآن و تامل و تفکر در آیات آن پاسخ خود را دریافته و مشکلات زندگی خود را حل کنند.

صد البته این تامل در قرآن به تنهایی کافی نمی باشد و لازم است نوعی انس و الفت درونی میان فرد و کلمات نورانی قرآن برقرار شده باشد تا نور قرآن بر قلب او بتابد و پاسخ هایش را دریافت کند.

مسلمانان واقعی انس زیادی با قرآن دارند زیرا این کتاب را یک راهنمای حقیقی برای جهان بینی و فراگیری اصول زندگی خود می دانند که در آن درباره همه موضوعات مهم صحبت شده است. خداوند در این کتاب به مفاهیم ارزشمندی همچون عدالت، مهربانی، ایمان و تلاش پرداخته و همواره انسان ها را به تلاش در جهت بهبود خود و جامعه دعوت می کند.

انس با قرآن نوعی ارتباط ذهنی، قلبی و عملی به آموزه های الهی است که نه تنها به خودشناسی فرد کمک می کند بلکه به بهبود و تحول اجتماعی نیز منجر می شود. ارتباطی که تنها یک رابطه مذهبی نمی باشد بلکه سعادت و سلامت دنیوی و اخروی انسان ها را در پی دارد.

انشای ادبی درباره انس با قرآن برای پایه دوازدهم

در جهانی پر هیاهو که انسان ها خواسته ها و آرزوهای زیادی در دل دارند و در مسیر رسیدن به خود و خالق خود مدام در حال جستجو و تجربه مسیرهای مختلف هستند، قرآن این کتاب الهی همچون یک راهنما از جانب پروردگاری بزرگ، در یافتن مسیر درست و صراط مستقیم به یاری انسان ها می شتابد.

انس با قرآن قلب ها را آرام می کند و شنیدن کلمات روحانی آن همچون آواز نسیم به گوش می رسد و انسان ها را به زیباترین تجربه های انسانی و الهی دعوت می کند.

مسلمانان با قرآن انس عمیقی دارند. آن هنگام که در خلوت شبی تاریک از جای برخاسته و این کتاب الهی را می گشایند در واقع راهی به سوی اعماق درون خود و به سوی خدا باز می کنند. گره های درونی خود را با نور قرآن می گشایند و تاریکی قلب را با نور آن روشنی می بخشند.

کلمات قرآن همانند نقطه های سپید در میان تاریکی های قلب می نشیند، آرام آرام تمام وجود انسان را با عشق و ایمانی قوی سرشار می سازد و آدمی می تواند تمام سوال هایش را لا به لای این کلمات بیابد … بی تردید انس با قرآن تلخی های زندگی را به شیرینی و سختی ها را به آسانی تبدیل می کند.