دو انشای فوق العاده زیبا درباره تلفن همراه برای کودکان (پایه چهارم و پنجم)

انشا درباره تلفن همراه برای کودکان
انشا درباره تلفن همراه برای کودکان

در دنیای امروز فناوری های جدیدی پا به عرصه ظهور گذاشته اند که یکی از یکی پر فایده تر بوده و زندگی را برای همه انسان ها راحت تر کرده اند. یکی از این لوازم ضروری و پر کاربرد تلفن همراه می باشد.

با توجه به نقش مهم تلفن همراه در زندگی آدم ها و علاقه آموزگاران به این موضوع، در ادامه دو انشای ساده درباره تلفن همراه برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره تلفن همراه برای کودکان

تلفن همراه یکی از وسایلی است که بزرگترها از آن برای ارتباط با دیگران، صحبت کردن و همین طور حضور در فضای مجازی استفاده می کنند و خیلی فایده های زیادی برای ما دارد.

مادرم می گوید آدم ها به روش های مختلف از تلفن همراه استفاده می کنند که می تواند خوب یا بد باشد. مثلا این که با تلفن همراه حال مادر بزرگ را می پرسیم یا اسنپ می گیریم خیلی خوب است. حتی وقت هایی که مادرم در فضای مجازی غذاهای خوشمزه یاد می گیرد و برای ما می پزد هم بسیار عالی است.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم تلفن همراه برای ما دانش آموزان استفاده از برنامه شاد و حضور در کلاس های آنلاین بود که در دوره کرونا بسیار فایده داشت.

با این حال بعضی آدم ها استفاده درستی از تلفن همراه نمی کنند، مثلا مدام و بدون هدف در اینترنت می گردند و وقت خودشان را با اخبار منفی و به درد نخور هدر می دهند که اصلا کار خوبی نیست.

من تلفن همراه پدرم را خیلی دوست دارم چون به اصرار من چند بازی در آن نصب کرده است و من در اوقات فراغت و بعد از انجام دادن تکالیفم مقداری بازی می کنم که خیلی به من خوش می گذرد. تلفن همراه مادرم هم خیلی خوب است چون هر چند وقت یک بار با مادربزرگم که در شهرستان زندگی می کند به صورت تصویری صحبت می کنیم و خیلی مزه می دهد.

به نظرم تلفن همراه می تواند یکی از بهترین وسیله هایی باشد که بزرگترها دارند و باعث می شود آدم ها همیشه از عزیزان خود خبر داشته باشند اما باید مراقب باشیم که گرفتار تله های آن نشویم.

انشای ساده درباره تلفن همراه

بعضی وقت ها به این فکر می کنم که اگر تلفن همراه نبود دنیای ما چه شکلی می شد. بزرگترها خیلی به این وسیله وابسته هستند و تقریبا در همه خانواده ها چند تلفن همراه وجود دارد که از آن برای کارهای مختلف استفاده می کنند.

بعضی از کاربردهای تلفن همراه شامل صحبت کردن، تماس های تصویری، ارسال پیامک، حضور در شبکه های اجتماعی، عکس گرفتن، گوش کردن به آهنگ و غیره می باشد. همه این ها خیلی خوب هستند و بسیاری از نیازهای مردم را برآورده کرده اند اما من دیدم آدم هایی مدام در طول روز با تلفن همراه شان مشغول هستند و کمتر فرصت می کنند با آدم های دور و بر خودشان صحبت کنند.

به نظرم استفاده از تلفن همراه هم مثل بسیاری از ابزار فناوری اگر در حد تعادل باشد عالی است و نباید در مورد آن زیاده روی شود. مثلا من در مهمانی ها دیده ام که همه اقوام ما حواس شان به تلفن همراه است که این اصلا خوب نیست.

تلفن همراه از یک طرف ارتباط آدم های دور را بیشتر کرده و از طرف دیگر ارتباط آدم های نزدیک و اعضای خانواده را بسیار کمتر کرده است. کاش همه ما به خصوص بزرگترها به این موضوع توجه داشته باشند و همیشه سرگرم تلفن همراه نباشند چون ما بچه ها در این گونه مواقع بسیار احساس تنهایی می کنیم.