انشا درباره روز معلم برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (به زبان کودکانه)

انشا زیبا در مورد روز معلم
انشا زیبا در مورد روز معلم

به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه که به عنوان روز معلم در تقویم ما ثبت شده است، در ادامه دو انشای کودکانه درباره روز معلم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره روز معلم برای کلاس چهارم ابتدایی

معلم را می توان به یک شمع تشبیه کرد که خودش می سوزد و می سوزد و با سوختنش به اطراف خود روشنایی و نور می بخشد. او کسی است که همواره سعی می کند نور دانش و علم را در قلب دانش آموزان روشن نگه داشته و به افزودن آگاهی آن ها در زمینه های مختلف کمک کند.

معلمان مهربان همیشه از دیدن موفقیت دانش آموزان خود در هر مقطع تحصیلی بسیار خوشحال می شوند زیرا اطمینان پیدا می کنند که زحمات و تلاش های بی دریغ آن ها برای علم اندوزی دانش آموزان هرگز بیهوده نبوده و باعث شده چراغ علم و دانش تا همیشه روشن و فروزان باقی بماند.

من معلم خود را بسیار دوست دارم و روز معلم برای من فرصت بسیار خوبی است تا بتوانم از زحمات فراوانی که این فرشته صبور و مهربان برای من و هم کلاسی هایم کشیده است تشکر کنم اگرچه به خوبی می دانم ما هرگز نمی توانیم این زحمات را به طور کامل جبران کنیم.

معلم عزیزم! می دانم در مقابل زحمات شما هیچ کاری نمی توانم بکنم اما در این روز با شکوه که به نام شما نام گذاری شده قول می دهم که همیشه و در همه حال سعی کنم خوب درس بخوانم تا به یک انسان موفق در جامعه تبدیل شوم و با خدمت کردن به دیگران گوشه ای از زحمات شما را جبران کنم. روزتان مبارک باد!

انشای ساده درباره روز معلم برای کلاس پنجم

روز دوازدهم اردیبهشت ماه یکی از روزهای خاص و مهم در میان دانش آموزان است زیرا به نام مقدس معلم نام گذاری شده است. در این روز استاد بزرگ و دانشمندی به نام استاد مطهری به شهادت رسیدند و از آن جا که ایشان به عنوان یک معلم و استاد نمونه، الگوی تمامی معلمان این مرز و بوم بودند، سالروز شهادت ایشان به نام روز معلم ثبت شده است.

من هر سال در چنین روزی سعی می کنم از معلم خود که می دانم زحمات زیادی برای من کشیده است و تمام آرزویش موفقیت تمامی دانش آموزانش می باشد قدردانی کنم زیرا معلمان کسانی هستند که راه را برای ما کودکان و نوجوانان روشن کرده و به ما کمک می کنند تا از ظلمت جهل و نادانی به نور دانش و آگاهی برویم.

همه ما شنیده ایم که می گویند معلمی شغل انبیا است و به نظر من واقعا همین طور است. پیامبران هر یک آموزگاری برای انسان ها بودند تا راه درست را به بشریت نشان داده و به آن ها روش درست زندگی کردن را یاد دهند. معلمان نیز با تعلیم و تربیت درست دانش آموزان در چنین مسیری قدم بر می دارند.

این روز خجسته را به معلم عزیزم تبریک می گویم.