انشاهای خواندنی و طنز درباره درد دندان برای پایه ششم و هفتم

انشا زیبا و خواندنی در مورد  درد دندان
انشا زیبا و خواندنی در مورد درد دندان

دندان درد کابوسی است که معمولا در شب هایی که هرگز انتظارش را نداریم سراغ مان می آید و ممکن است تا چند روز و حتی هفته ها بعد ما را درگیر رفت و آمد به دندان پزشکی و هزینه های سرسام آور آن کند.

این درد به قدری آزار دهنده است که حتی فکر کردن و انشا نوشتن درباره آن هم می تواند ناخوشایند باشد. ما در ادامه به کمک شما آمده ایم و دو انشای روان و طنز درباره درد دندان برای پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره درد دندان برای پایه ششم

دندان یکی از اعضای مهم بدن است که در هضم غذاها نقش حیاتی دارد. این عضو در واقع شروع کننده پروسه گوارش است که هر چه وظیفه خود را بهتر انجام دهد کار را برای سایر اندام های سیستم گوارش راحت تر و دلپذیرتر خواهد کرد.

دندان ها نیز مانند همه اعضای بدن در معرض بیماری قرار دارند و از آن جا که به راحتی می توانند فضای رشد برای میکروب ها فراهم کنند بهداشت آن ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کوچک ترین اهمال کاری در این زمینه می تواند عواقب بدی مثل پوسیدگی دندان و دندان درد داشته باشد که نتیجه آن نیز ممکن است چندان خوشایند نباشد.

درد دندان دردی آزار دهنده است که تقریبا همه آدم ها حداقل یک بار در زندگی شان آن را تجربه کرده و مجبور شده اند برای درمان آن به دندان پزشکی مراجعه کنند. این درمان با توجه به شدت و وضعیت دندان می تواند شامل پر کردن، عصب کشی یا حتی کشیدن دندان باشد که به خصوص در سنین پایین تر می تواند مشکل ساز است.

به همین دلیل و طبق توصیه دندان پزشکان همه افراد در هر سن و سال برای مراقبت از دندان ها و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل دهان و دندان لازم است هر شش ماه یک بار به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوند تا مشکلات دندان در مراحل اولیه تشخیص داده شده و با اقدام به موقع از بروز مشکلات بعدی و به خصوص درد دندان پیشگیری شود.

انشای طنز درباره درد دندان برای پایه هفتم

مقدمه: دندان درد از آن دردهایی است که آه از نهاد آدم در می آورد و بغض فرو خورده ای در عمق گلو ایجاد می کند. آهش به خاطر درد برنده و غیر قابل تصوری است که کمتر کسی را تاب و توان مقابله با آن است و بغضش به خاطر تصور هزینه های سر به فلک کشیده ای است که این درد جانکاه از آن خبر می دهد.

بدنه: خدا نکند با درد دندان راهی دندان پزشکی شوی که اگرچه در ابتدا دردش امانت را بریده اما با مشاهده لیست هزینه هایی که منشی مطب در اختیارت قرار می دهد سرت سوت خواهد کشید و بخار از سوراخ های بینی ات فوران خواهد کرد!در آن لحظه است که همه دردهایت به یک باره فراموش خواهند شد.

پس چه بهتر که روزهای خوش زندگی که خودت را با کیک و شیرینی خفه می کنی کمی بیشتر فکر روزهای بد را بکنی و بدانی هر که خربزه می خورد باید پای لرزش هم بنشیند. می دانم خط قرمز کشیدن دور خوردن شیرینی سخت است!

اگر نمی توانی جلوی هوس هایت را بگیری حداقل کاری که می توانی بکنی تا هیچ شبی با درد دندان از خواب ناز نپری این است که اولا بهداشت دهان و دندان را به بهترین شکل ممکن رعایت کنی و دوما هر چند ماه و زودتر از آن که درد به سراغت بیاید خودت با پای خودت به دندان پزشکی بروی و با یک معاینه ساده قال قضیه را بکنی و کوچک ترین پوسیدگی را با هزینه بسیار کمتر درمان کنی.

نتیجه: دندان ها مروارید هستند اما وقتی در اختیار ما قرار می گیرند به زردی برگ های پاییزی می گرایند و گاهی سیاهی ته دیگ را به خودشان می گیرند. قبول کنید مقصر این مسئله خود ما هستیم و نه ارث و جنس و میکروب ها و نزدیک و دور بودن دندان ها و میکروب ها از هم.