انشای کوتاه و زیبا درباره عید فطر برای پایه ششم و هفتم

انشا کوتاه و زیبا درباره عید فطر
انشا کوتاه و زیبا درباره عید فطر

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در ادامه دو انشای کوتاه درباره عید فطر برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه در مورد عید فطر برای پایه ششم

یک ماه روزه داری و مهمانی سر سفره خداوند بودن جشن بزرگ می خواهد، جشنی به بزرگی عید سعید فطر که مسلمانان به مناسبت بیرون آمدن از ماه مبارک رمضان آن را گرامی می دارند.

عید فطر یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان جهان است و همه ما این روز با شکوه را جشن می گیریم. این عید آداب خاص خودش را دارد که از مهم ترین آن ها می توان به برگزاری نماز عید فطر، دادن زکات فطره و همچنین دید و بازدید از سایر مسلمانان اشاره کرد.

همه مساجد در این روز میزبان مسلمانانی هستند که یک ماه روزه داری را پشت سر گذاشته و با دل و جان هایی جلا گرفته و پاک در نماز عید فطر شرکت می کنند. نمازی که نشانه ای گویا از اتحاد آن ها و عظمت و بزرگداشت روزه داری می باشد.

گویا خداوند در روز عید فطر به ما عیدی می دهد و خشنودی و رضایت خودش را از ما که یک ماه سر سفره اش نشسته ایم اعلام می کند. گویا در این روز همه دوستان و آشنایان و هم محلی ها مهربان تر، شادمان تر و زیباتر از همیشه می شوند و می توانیم نور پاکی را که از دل شان به چهره شان تابیده در آن ها نظاره کنیم.

عید فطر در راه است و من همچون بسیاری از مسلمانان سعی می کنم در مراسم نماز عید فطر شرکت کنم و به خودم یادآوری کنم که روزه داری واقعی تنها به یک ماه ختم نمی شود بلکه روح ما همواره باید با دوری از آلودگی ها روزه دار بماند و اجازه غلبه شیطان را ندهد.

انشای خواندنی درباره عید فطر برای پایه هفتم

عید فطر عید مقدس مسلمانانی است که در طول یک ماه نه تنها به امر خداوند از خوردن و آشامیدن اجتناب کرده اند بلکه با تمام وجود تلاش خود را کرده اند تا از انجام کارهایی که خداوند را ناراضی می کند پرهیز کرده و به جای آن در امور نیک و پسندیده از یکدیگر گوی سبقت را ربوده و پروردگار را خشنود سازند.

عید فطر عید همه آن هایی است که در ماه مبارک رمضان سر سفره ای نشسته اند که میزبانش خداوند بوده و در اوقات سحری و افطار خود را به عبادت و دعا و نیایش مشغول ساخته اند. سعی کرده اند با کمک به خلق خدا باری از روی دوش آن ها برداشته و همواره به فکر یتیمان و ضعیفان و مظلومان بوده اند.

عید فطر عید همه کسانی است که نه فقط یک ماه از سال بلکه در همه اوقات و ایام سال اعضا و جوارح خود را از بدی ها و آلودگی ها دور نگه می دارند و اجازه نمی دهند خوب بودن آن ها تنها به یک ماه از سال خلاصه شود.

عید فطر آمده است و مسلمانان مومن به شکرانه آن که توانستند یک رمضان دیگر سر سفره پروردگار خود مهمان باشند به جشن و سرور می پردازند. با دید و بازدید و تبریک عید یکدیگر را شادمان می کنند و با پرداخت زکات فطره خود نشان می دهند که کمک به نیازمندان برای آن ها که به تازگی عهد و پیمان خود را با خداوند تجدید کرده اند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

عید فطر بر همه مسلمانان جهان مبارک باد