انشا درباره صدای زنگ آخر برای نگارش هفتم (خواندنی و خاص)

انشای جالب در مورد صدای زنگ آخر
انشای جالب در مورد صدای زنگ آخر

صدای زنگ آخر یکی از آن صداهای محبوب برای همه دانش آموزانی است که سر کلاس درس نشسته و برای تمام شدن کلاس ثانیه شماری می کنند. توصیف این صدا و لحظه ای که شنیده می شود از موضوعات جالب برای نگارش می باشد.

در ادامه دو انشای جالب درباره صدای زنگ آخر برای نگارش پایه هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای توصیفی درباره صدای زنگ آخر

زنگ آخر است دیگر! زنگ گرسنگی و خستگی و انتظار، زنگی که حس می کنیم همانند کشی که کشیده شده تا آخرین حد کشیده شده ایم و منتظر یک صدای تیز اما دلنشین هستیم تا ناگهان رها شده و به پرواز در بیاییم.

صدای زنگ آخر برای من که در زنگ های آخر به ته خودم رسیده ام و نه نای صحبت کردن دارم، نه نای حرکت کردن و نه حتی نای فکر کردن، یکی از بهترین صداهایی است که به گوش می رسد اما نمی دانم راز زنگ آخر در چیست که به نظر می رسد هرگز تمامی ندارد و تا ابد ادامه دارد.

هر ثانیه زنگ آخر به اندازه یک ساعت و هر ساعتش همچون یک عمر می گذرد اما چیزی که سوخت و سوز ندارد این است که بالاخره آن صدای آسمانی، آن صدای گوش نواز و آن صدایی که همه انتظارها را پایان می دهد به گوش خواهد رسید.

خدا می داند تا شنیدن هر صدای زنگ آخر چند بار شکمم صدایش در آمده و چند بار به ساعت مچی ام نگاه کرده ام. چقدر صورت دوستانم را در یافتن نشانه ای خنده دار جستجو کرده ام تا کمی در دلم بخندم و این زنگ طولانی زودتر بگذرد.

با همه این ها زنگ آخر خبر از پایان یک روز دیگر در مدرسه را می دهد و می گوید یک روز دیگر به تعطیلات عید نزدیک تر شده ایم! عیدی که هنوز چند ماه به آمدنش مانده است اما همین سرشماری ها است که من را زنده نگه داشته است!

بالاخره زنگ مدرسه به صدا در می آید و من از تخیلاتم بیرون می پرم، کوله ام را به دوش می اندازم و با سرعت به سمت حیاط می دوم، به سمت آزادی!

انشای جالب در مورد صدای زنگ آخر

تیک تاک ساعت کلاس بلندتر از همیشه به گوشم می رسد. لحظه های آخر فرا رسیده و دقایقی دیگر زنگ آخر نیز تمام می شود و صدای زنگ مدرسه همه جا را فرا می گیرد.

همه دانش آموزان در این دقایق پایانی انتظار می کشند تا با شنیدن صدای زنگ زودتر از همه از کلاس خارج شوند، یک نفر می ترسد که مبادا با اندکی تاخیر از سرویس جا بماند، دیگری می داند مادرش همیشه یک ربع زودتر به دنبالش می آید و از تاخیر او کلافه می شود. آن یکی هم به قدری گرسنه است که صبرش لبریز شده و مستقیم به سوپر مارکت خواهد رفت.

همه دانش آموزان به بهانه ای از شنیدن صدای زنگ مدرسه به شوق می آیند و هر یک کلاس را به قصد و هدفی ترک می کنند. شنیدن صدای زنگ یک لحظه پر هیجان است که با هیاهو و سر و صدای بچه ها همراه است. به نظرم هیاهوی ترک مدرسه بیشترین سر و صدا را ایجاد می کند.

من هم مثل همه هم کلاسی هایم با شنیدن صدای زنگ از جا می پرم. کتاب هایم را جمع می کنم و کوله بر دوش از لا به لای بچه ها عبور می کنم تا سریع تر به درب مدرسه برسم.

دلیل عجله من کج خلقی راننده سرویس است زیرا سابقه بدی در سر وقت رسیدن به سرویس مدرسه دارم و همیشه با چشم غره های راننده روبرو می شوم. برای همین تا آن جا که بتوانم سعی می کنم بهانه ای به دست او ندهم، در این لحظات هر ثانیه بسیار ارزشمند است!