انشای کوتاه درباره ظلم و ستم برای کودکان (کلاس چهارم و پنجم ابتدایی)

انشا درباره ظلم و ستم
انشا درباره ظلم و ستم

ستم کردن به دیگران یکی از اعمال نکوهیده ای است که برخی افراد با نیت های مختلف نسبت به دیگران روا می دارند، غافل از این که با این کار در واقع به خود ظلم کرده اند و روزی عواقب کار خود را خواهند دید.

در ادامه دو انشای ساده درباره ظلم و ستم برای کودکان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه در مورد ظلم و ستم برای

ظلم کردن به دیگران کار بسیار بدی است و خداوند افراد ظالم و ستمکار را دوست ندارد زیرا این آدم ها با ستم کردن به افراد مظلوم حق آن ها را پایمال کرده و با رفتار بد خود به آزار و اذیت آن ها می پردازند.

در طول تاریخ افراد ظالم زیادی در دنیا وجود داشته اند، بعضی از آن ها حاکمان ستمگری بودند که به ملتی که بر آن ها حکومت می کردند ستم های فراوان روا می داشتند اما همان طور که خداوند در قرآن فرموده است هیچ ستمگری نمی تواند تا ابد به ظلم هایش ادامه دهد.

همه آن فرمانروایان و حاکمان ظالم امروز زیر خاک هستند و مردم هرگز به نیکی از آن ها یاد نمی کنند. آن ها با ستمگری های خود زندگی را بر مردم سخت می کردند و باعث می شدند آه مظلومان به آسمان برسد.

در تاریخ اسلام نیز ستمگران زیادی را می شناسیم که به کشت و کشتار مردم می پرداختند و انسان های مومن و آزاده را شکنجه می کردند. همچنین برخی از آن ها امامان معصوم ما را به شهادت رساندند و تا ابد لعن و نفرین شیعیان به دنبال آن ها خواهد بود.

خداوند در قرآن به همه مسلمانان قول داده که یک روز زمین از افراد ستمگر خالی خواهد شد و افراد خوب حاکمان روی زمین خواهند شد. امیدوارم که من در طول زندگی خود شاهد چنین روزی باشم.

انشای روان درباره ظلم و ستم برای کلاس پنجم

اگر تاریخ جهان را مطالعه کنیم خواهیم دید که افراد ستمگر زیادی در طول تاریخ زندگی کرده اند که حضورشان باعث ناراحتی مردم می شده و زندگی خود را با ستم کردن به افراد مظلوم می گذراندند. در میان آن ها افراد خونخواری نیز وجود داشتند که ستم کردن را به نهایت خود رسانده و موجب مرگ هزاران هزار انسان بی گناه شدند.

افراد ستمگر در همه دوران ها و در همه کشورها وجود داشته اند و ما داستان های زیادی درباره کارهای بی شرمانه آن ها شنیده ایم با این حال ظلم و ستم تنها به حکام و فرمانروایان خلاصه نمی شود.

من بعضی آدم ها را در میان اطرافیان خود دیده ام که درجه و مقامی نیز ندارند اما سعی می کنند به هر روشی که می توانند به افراد ضعیف تر از خودشان ظلم کنند، حق آن ها را بخورند و با مسخره کردن و تهمت زدن زندگی را بر آن ها سخت کنند.

در کنار همه این ها ما ممکن است به خودمان نیز ظلم کنیم. در این صورت انسان ظالمی خواهیم بود و بدون شک خداوند ظالمان را دوست ندارد. ظلم کردن به خود می تواند شکل های مختلف داشته باشد، مثلا اگر ارزش زمان را ندانیم و وقت خود را هدر دهیم یا در راه رسیدن به هدف های خود تلاش نکنیم یا خودمان را کوچک و حقیر بدانیم همگی نوعی ظلم به خود محسوب می شوند.

علاوه بر این حتی گناه کردن نیز نوعی ظلم به خود تلقی می شود زیرا باعث می شود خودمان را در آتش جهنم گرفتار کنیم و عاقبت بدی را برای خود رقم بزنیم.

ما باید به انواع مختلف ظلم و ستم خوب فکر کنیم و با افراد ظالم به مقابله بپردازیم زیرا تا زمانی که انسان مظلومی وجود نداشته باشد انسان ظالمی نیز وجود نخواهد داشت.