انشاهای کودکانه درباره عید نوروز برای کلاس چهارم و پنجم دبستان

انشای ساده درباره عید نوروز
انشای ساده درباره عید نوروز

با فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز که پیام آور سالی پر برکت و نیکو می باشد، شور و شوق خاصی در میان خانواده های ایرانی ایجاد شده و این تکاپو و جنب و جوش به خصوص در کودکان و نوجوانان به اوج می رسد.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره عید نوروز برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره عید نوروز برای پایه چهارم

عید نوروز یکی از مهم ترین عیدهای ایرانیان است که همه ما به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار آن را جشن می گیریم. مردم ایران از هزاران سال گذشته عید نوروز را به شادمانی می پرداخته اند و سیزده روز ابتدای بهار را به دیدن اقوام و خویشاوندان خود اختصاص می داده اند.

من این رسم و سنت پسندیده ایرانی را بسیار دوست دارم زیرا علاوه بر این که به ما بچه ها بسیار خوش می گذرد و تعطیل هستیم، عیدی می گیریم و گاه به همراه خانواده به مسافرت می رویم، آداب و رسوم بسیار قشنگی هم دارد.

به عنوان مثال این سنت زیبا که همه ایرانی ها آمدن فصل بهار را جشن می گیرند و در ایام عید به دیدن یکدیگر می روند بسیار خوب است.

من و خانواده ام هر سال روز اول عید و بلافاصله بعد از تحویل شدن سال نو به منزل پدربزرگ و مادربزرگم می رویم زیرا آن ها بزرگ فامیل ما هستند و بهتر است ما ابتدا برای دیدن و تبریک عید نزد آن ها برویم. روزهای بعد از آن نیز یا به مسافرت می رویم یا اگر خانه باشیم به دیدن اقوام رفته و آن ها نیز به خانه ما می آیند.

البته عید نوروز امسال نیز مانند عید سال قبل با عیدهای نوروز سال های قبل از آن بسیار تفاوت دارد و با ماه رمضان مقارن شده است که در نوع خودش تجربه جالبی است، به خصوص این که امسال تنها سالی است که هم روز اول عید و هم سیزدهم عید در ماه رمضان است.

من و خانواده ام در ایام عید نوروز امسال روزه دار هستیم و امیدوارم با وجود این تقارن، سال جدید سال بسیار پر برکتی برای همه مردم ایران باشد.

انشای عادی درباره عید نوروز برای پایه پنجم

فصل بهار فصل شکوفه ها و سبزه ها و عید نوروز است، فصل بهار فصل رویش و شکفتن و جشن گرفتن است. دوباره این فصل زیبا از راه می رسد و همه ما ایرانی ها این اتفاق خجسته را به همراه عید نوروز جشن می گیریم.

عید نوروز بزرگ ترین عید باستانی مردم کشور ما است که آداب و رسوم خاص خودش را دارد و همه مردم ایران با وجود فرهنگ های مختلف این عید را جشن می گیرند.

یکی از آداب مهم عید نوروز چیدن سفره هفت سین است . مادرم هر سال سفره عید خانه ما را به زیباترین شکل ممکن می چیند و از همه ما می خواهد قبل از تحویل سال، لباس های نوی خود را پوشیده و دور سفره بنشینیم تا در لحظه تحویل سال کنار هم باشیم.

یکی دیگر از سنت های زیبای عید نوروز، دید و بازدید از اقوام و خویشاوندان به خصوص بزرگان فامیل است که در دین اسلام نیز به آن توصیه زیادی شده است. سنت پسندیده دیگر عیدی دادن به خصوص به کودکان است. من هر سال کلی عیدی جمع می کنم و بعد از عید با پول هایم هر چیزی که دوست داشته باشم می خرم.

از دیگر آداب قشنگ عید نوروز می توان به سیزده به در یا روز طبیعت اشاره کرد که معمولا همه ایرانی ها در این روز به دل طبیعت رفته و به قول معروف سیزده خود را به در می کنند. اگرچه امسال روز سیزده به در مصادف با شهادت امام علی علیه السلام است و شایسته نیست ایرانی های مسلمان و روزه دار در این روز به فکر شادمانی کردن باشند.

در پایان انشایم باید بگویم خیلی خوشحال هستم که اجداد عزیز ما چنین رسم و رسوم قشنگی را پایه گذاری کردند، رسومی که بعد از هزاران سال هرگز فراموش نشده است، بلکه همچنان با شور و اشتیاق هر چه بیشتر در همه نقاط ایران برگزار می شود.