انشا درباره فردوسی برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (کودکانه)

انشای کوتاه درباره فردوسی
انشای کوتاه درباره فردوسی

ایران سرزمینی کهن با تمدنی غنی است که در طول هزاران سال گذشته شاعران، هنرمندان و نویسندگان زیادی را در دل خود پرورانده است. یکی از شاعران بزرگ ایرانی فردوسی است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به عنوان شاعری توانا شناخته شده است.

به بهانه فرا رسیدن سالروز تولد فردوسی، در ادامه دو انشای کودکانه درباره فردوسی برای پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه در مورد فردوسی برای کلاس چهارم

حکیم ابوالقاسم فردوسی از شاعران بزرگ ایران است که در توس خراسان زندگی می کرده است و از او اثر حماسی شاهنامه باقی مانده که یکی از کتاب های معروف ایرانی به زبان فارسی می باشد.

این شاعر بزرگ مسلمان بود و در خانواده ای دهقان با وضع مالی خوب به دنیا آمد که به فرهنگ و مذهب اهمیت زیادی می دادند. فردوسی در طول زندگی خود علم و دانش زیادی اندوخت و رنج های زیادی را تحمل کرد.

او با سرودن اشعار حماسی و زیبا توانست تاثیر بسیار زیادی روی ادبیات فارسی بگذارد و امروزه از او به عنوان بزرگ ترین شاعر حماسه سرای ایرانی یاد می شود. گفته شده فردوسی در اشعار خود اغلب از کلمات کاملا فارسی استفاده کرده و همین دقت و هنر او در استفاده از واژه ها باعث شده زبان فارسی به شکلی که امروزه استفاده می کنیم وجود داشته باشد.

به علاوه در کتاب شاهنامه داستان های بسیار زیبا و آموزنده ای به زبان شعر بیان شده که به موضوعات اخلاقی و حماسی پرداخته و هر یک می تواند موضوع یک فیلم کامل باشد.

یکی از جالب ترین نکته ها درباره شاهنامه فردوسی این است که در میان مردم عامه بسیار محبوب بوده و هست. به طوری که هنوز هم بسیاری از ایرانی ها به داستان های شاهنامه علاقه مند هستند و در شب های یلدا رسم شاهنامه خوانی هنوز وجود دارد.

انشای کوتاه درباره فردوسی برای کلاس پنجم

ایران مهد شعرا و نویسندگان بزرگی است که یکی از معروف ترین آن ها حکیم ابوالقاسم فردوسی می باشد.

فردوسی از شاعران نامدار ایرانی است که در شهر توس (طوس) خراسان به دنیا آمد و در همان جا به خاک سپرده شد. او در طول عمر خود علاوه بر سرودن شعر به کار دهقانی که در میان اعضای خانواده اش رواج داشت نیز می پرداخت.

بزرگ ترین اثر به جای مانده از فردوسی کتاب شاهنامه است که نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا شناخته شده است. این اثر جاویدان شامل حدود شصت هزار بیت شعر می باشد و یکی از دلایل شهرت آن داستان های بسیار زیبا و شخصیت های قوی همچون رستم، سیاوش و سهراب می باشد.

فردوسی برای حفظ و زنده نگه داشتن زبان فارسی زحمت فراوان کشید و این مسئله یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی اش بود. او که یک مسلمان بود در اشعارش به مسائل اخلاقی و کردار نیک اهمیت زیادی داده و انسان ها را از افکار و کردار بد منع کرده است.

فردوسی در سن 87 سالگی در شهر طوس از دنیا رفت. امروزه آرامگاه او در این شهر به عنوان یکی از مکان های مقدس برای اهل شعر و ادب شناخته شده و هر ساله افراد زیادی برای زیارت این آرامگاه به شهر طوس سفر می کنند.