انشاهای زیبا درباره آرامش در زندگی برای نوجوانان (پایه هفتم و هشتم)

انشا درباره آرامش در زندگی برای نوجوانان
انشا درباره آرامش در زندگی برای نوجوانان

آرامش در زندگی یکی از موضوعات پر طرفدار برای زنگ انشا است که ذهن و افکار شلوغ دانش آموزان را به چالش کشانده و آن ها را به فکر فرو می برد که واقعا آرامش واقعی در زندگی چیست و چگونه می توان به این آرامش رسید.

ما نیز در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره آرامش در زندگی برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم آماده کرده ایم که قطعا الهام بخش شما عزیزان خواهد بود، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره آرامش در زندگی برای پایه هفتم

همه ما در زندگی خود به آرامش نیاز داریم، آرامشی که از عمق وجودمان برخیزد و دنیای اطراف مان را زیباتر کند اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که تفسیر هر یک از ما درباره آرامش چیست و چه چیزهایی مایه آرامش ما می شود یا آرامش زندگی ما را به هم می زند؟

من هنگام نوشتن انشایم به این موضوع بسیار فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که معنی آرامش برای آدم های مختلف در شرایط گوناگون می تواند متفاوت باشد اما معمولا مواردی مثل یاد خداوند، رضایت از زندگی، موفقیت ها و رفاه مالی می تواند در آرامش بخشیدن به ما مفید باشد و از سوی دیگر مشکلات زندگی مانند بیماری ها، فقر، فوت عزیزان و شکست ها می توانند آرامش را بر هم بزنند.

با این حال هر چه بیشتر فکر می کنم می بینم کسانی هستند که در اوج مشکلات زندگی همچنان آرامش خود را حفظ کرده و از سوی دیگر کسانی که هستند که در نعمت و ثروت غرق هستند اما آرامش واقعی را تجربه نکرده اند.

به نظرم آرامش در زندگی بیش از همه در گروی رضایت از خود و زندگی است و از یک منبع درونی حاصل می شود که مسائل بیرونی هر چقدر هم دشوار باشند نمی توانند در آن خللی ایجاد کنند. یک انسان سالم از چنین آرامشی در زندگی اش برخوردار است و منظور من از سالم تنها سلامت جسمانی نیست، بلکه افرادی مد نظرم هستند که از ذهنیت و افکار سالمی برخوردار هستند.

بی شک همه ما این توانایی را داریم که به آرامش عمیق و از ته دل که با باد مشکلات تکان نخورد برسیم، اما باید خوب فکر کنیم و نشتی هایی که آرامش و انرژی ما را می خورد در زندگی خود بیابیم تا در اوج مشکلات و در آن سوی خوشی ها و در دل سال های عمرمان همواره طعم شیرین این موهبت را بچشیم.

انشا درباره آرامش در زندگی برای پایه هشتم

حتما شما هم کسانی را دیده اید که از یک آرامش خاص و خدایی برخوردار هستند و زمانی که کنارشان می نشینی یا با آن ها گفتگو می کنی دلت پر از آرامش ناب می شود، آرامشی از جنس همان حس و حالی که خودشان دارند.

آرامش این آدم ها به بالا و پایین شدن نرخ ارز، گرانی ها، بیماری ها، خستگی ها و ناکامی های زندگی وابسته نیست بلکه از یک منبع بیکران درونی نشات می گیرد که در همه حال لبخند روی لب های آن ها می نشاند.

به نظر من لازمه آرامش در زندگی این است که هر یک از ما در حد توان خود برای رسیدن به اهداف خود در زندگی تلاش کنیم و سهم خودمان را انجام دهیم، سپس نتیجه را به خداوند بسپاریم و به خودش توکل کنیم که بی شک هر چه صلاح ما باشد اتفاق خواهد افتاد.

این کار باعث می شود از یک سو به انسان های تنبل تبدیل نشویم و بی کار کنج خانه ننشینیم و از سوی دیگر همه بار زندگی را روی دوش خود نکشانیم بلکه آن را به دستان قوی تر و مهربان تری به نام خدا بدهیم که خوب می داند چگونه حال ما را بهتر کند.

خداوند در قرآن فرموده “همانا با یاد خدا دل ها آرام می گیرد”. کاش کمی بیشتر به معنای واقعی و عمیق این آیه دقت کنیم و در کنار همه مشغله ها و تلاش ها و دستاوردها، هر روز فرصتی هر چند کوتاه را با خداوند خلوت داشته باشیم که بی شک آرامش عمیقی به ما و زندگی مان تزریق خواهد کرد.