انشاهای الهام بخش درباره زندگی زیباست اگر … برای نوجوانان (پایه ششم تا هشتم)

انشا درباره زندگی زیباست اگر ...
انشا درباره زندگی زیباست اگر …

همه ما جمله معروف “زندگی زیباست” را شنیده ایم اما بسیاری از ما گاهی به این جمله شک کرده و شرط و شروطی برای زیبا بودن زندگی می گذاریم. در ادامه دو انشای زیبا درباره زندگی زیباست اگر … برای دانش آموزان پایه ششم تا هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره زندگی زیباست اگر

مقدمه: زندگی هدیه ای الهی است که به من و شما داده شده است. هدیه ای که به ما فرصت داده در این کره خاکی باشیم و با تلاش و کوشش و حق انتخاب، دنیای خود را بسازیم. زندگی زیباست اما چرا همه آن را زیبا نمی بینند؟

بدنه: من مادری مثبت اندیش دارم که از همان کودکی که بد و خوب را زیاد تشخیص نمی دادم مدام و به بهانه های مختلف به من می گفت که زندگی بسیار زیبا است و باید قدر و ارزش آن را بدانیم. من با این شعار بزرگ شدم و تا مدت ها مطمئن بودم که زندگی به هر شکلی که باشد سرشار از زیبایی است.

با این حال به مرور زمان وقتی مشکلات یکی یکی پای شان را به زندگی ام باز کردند، مشکلاتی همچون بیماری هایم که من را به دکتر و دارو و آمپول می کشاند، شیطنت هایم و تنبیه هایی که به خاطرشان می شدم، شب های امتحان و استرس و نگرانی هایی که تجربه می کردم و غیره، متوجه شدم زندگی نمی تواند همیشه زیبا باشد.

تا مدت ها با خودم می گفتم مادرم اشتباه می کند که فکر می کند زندگی زیبا است، زندگی با درد و دلتنگی و استرس همراه است، زندگی با مصیبت و از دست دادن زندگی می شود، زندگی با تلاش و شب بیداری و بیماری همراه است، این زندگی کجایش می تواند زیبا باشد؟

اما امروز با خودم می گویم زیبا بودن زندگی به دیدگاه و نگرش هر فرد بستگی دارد. زندگی برای مادرم که مدام زیبایی ها را می بیند بی شک روی قشنگ ترش را نشان می دهد و برای برخی دیگر سختی هایش را.

نتیجه: زندگی زیباست اگر ما زیبابین باشیم، زیبایی ها را ببینیم و سعی کنیم در دل هر مشکل و درد و غصه ای یک نکته زیبا پیدا کنیم. سخت است اما برخی افراد در این کار موفق شده اند و زندگی برای آن ها از زیبایی ها سرشار است.

انشای عادی درباره زندگی زیباست اگر

امروز مدام به موضوع انشایم فکر می کنم و با خودم می گوید اگر چه اتفاقی می افتاد زندگی زیبا می شد؟ و برای این سوال تنها یک جواب پیدا می کنم و آن جواب این است که زندگی به خودی خود زیبا است و به هیچ اگر و امایی نیاز ندارد.

به همین دلیل در نهایت تصمیم گرفتم موضوع انشا را به این جمله تغییر دهم “زندگی زیباست چون …” و راستش را بخواهید برای تکمیل این جمله هزاران هزار جمله و پاسخ پیدا کردم.

زندگی زیباست چون خداوند که خالق تمام کائنات است آن را به تک تک ما هدیه داده است، زندگی زیباست چون پدر و مادر و خانواده ای دارم که بی نهایت دوست شان دارم و دلم از عشق به آن ها سرشار است. زندگی زیباست چون دوستانی دارم که در لحظه های تلخ و شیرین کنارم حضور دارند و وجودشان مایه دلگرمی من است.

زندگی زیباست، هر چند تلخ و شیرین دارد، فراز و نشیب دارد، غم و شادی دارد اما با همه تلخی ها و نشیب ها و غم های هر از گاهش زیباست. اصلا همین ها باعث شده شیرینی شادی و صعود را بهتر درک کنیم، زیبایی زندگی را بیشتر حس کنیم و بیشتر و بیشتر قدردان پروردگار عالمیان باشیم.

آری! زندگی زیباست چون خداوند زندگی را زیبا آفریده و این به خودمان بستگی دارد که روی زیبایی های آن تمرکز کنیم یا زشتی هایی که گاهی در دل زیبایی ها سر بیرون می آورند.