انشا درباره جلسه امتحان برای پایه هشتم و نهم (جالب و متفاوت)

انشا درباره جلسه امتحان
انشا درباره جلسه امتحان

حضور در جلسه امتحان شتری است که در خانه هر دانش آموزی را می زند، آن هم نه یک بار و دو بار، بلکه هر دانش آموز بارها و بارها در طول دوران تحصیل در آن شرکت خواهد کرد. این تجربه گاهی به قدری دلهره آور و استرس زا است که حتی نوشتن از آن نیز می تواند برای برخی دانش آموزان سخت و دشوار باشد.

ما در ادامه دو انشای کوتاه درباره جلسه امتحان برای دانش آموزان کلاس هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای جالب درباره جلسه امتحان برای پایه هشتم

مقدمه: جلسه امتحان یکی از داغ ترین جلساتی است که ما در طول عمرمان در آن حضور پیدا می کنیم، خواه امتحانات آخر ترم باشد، آزمون کنکور باشد، آزمون استخدامی باشد یا امتحاناتی به مراتب سخت تر و پر استرس تر مانند امتحانات زندگی!

بدنه: جلسه امتحان آخر ترم برای هر یک از ما دانش آموزان ممکن است تجربه متفاوتی به همراه داشته باشد، گروهی از دانش آموزان که در طول ترم تلاش خود را کرده و درس ها را به شب امتحان حواله نکرده اند معمولا در جلسه امتحان استرس چندانی را تجربه نمی کنند و دست و صورت عرق کرده از سر جلسه بلند نمی شوند.

اما گروهی دیگر که بازیگوشی و شیطنت های شان همیشه جلوتر از درس خواندن و تلاش آن ها بوده و اغلب تا سر جلسه امتحان قرار نگیرند متوجه اوج فاجعه نمی شوند، کار سخت تری در جلسه امتحان دارند و معمولا با بغضی در گلو و حلقه اشک در چشمان از سر جلسه امتحان بلند می شوند.

من از آن زمانی که یادم هست از امتحانات پایان سال می ترسیدم و البته این ترس من نتیجه مثبت داشته و باعث شده در طول ترم همیشه درس هایم را خوب و کامل مطالعه کنم، هرگز موضوع یا نکته ای را به شب امتحان واگذار نکنم و در نهایت جلسه امتحان را به خوبی و با آرامش بگذرانم.

بااین حال همه این آرامش هرگز باعث نشده برای امتحانات بعدی استرس نداشته باشم و رعایت همه این موارد از ابهت جلسه امتحان در مقابل چشمان من کم نکرده است. امتحان همیشه امتحان است و جلسه امتحان نیز اگر با تعریق و داغ شدن صورت و ترس همراه نباشد اسمش جلسه امتحان نخواهد بود.

نتیجه: جلسه امتحان جلسه ای توام با ترس و استرس است اما اگر دانش آموز تیزبین و باهوشی باشیم بعد از یک عمر دانش آموزی باید دانسته باشیم با کمی تلاش و رعایت برخی نکات می توان سطح استرس جلسه امتحان را تا حد زیادی کاهش داد.

انشای کوتاه درباره جلسه امتحان برای پایه نهم

ما در زندگی خود امتحانات زیادی را از سر گذرانده و در جلسات امتحان متعدد حضور داشته ایم. به علاوه امتحانات زیادی نیز در پیش داریم که شاید حتی خودمان نیز از وجود آن امتحانات خبر نداشته باشیم.

شاید بتوان گفت شناخته شده ترین و در عین حال ساده ترین امتحانات زندگی ما، امتحانات آخر ترم است که هر سال دو سری ما را به پای جلسه امتحان کشانده و با استرس و ترس و لرزش های دست و پا گرفتار می سازد.

ما علاوه بر امتحانات درسی در آزمون های زیادی شرکت می کنیم که سخت ترین آن ها آزمون زندگی باشد. بله! همه ما در همین لحظه در جلسه امتحان زندگی قرار داریم و هر حرکت و حرف و نیتی که در دل داریم همه پاسخ هایی هستند که به سوالات این امتحان می دهیم.

این جلسه امتحان به درازای یک عمر طول می کشد و مراقبان آن تمام فرشتگانی هستند که از سوی خداوند برای این کار مامور شده اند. جلسه امتحانی که در آن تقلبی در کار نیست و هیچ کس با هیچ ترفندی نمی تواند از زیر بار سوالی شانه خالی کند.

در جلسه امتحان زندگی عدالت به طور کامل رعایت شده و سطح سوالات هر فرد با توجه به آن چه فرا گرفته و ظرفیت و استعدادهایی که به او عطا شده تعیین می شود.

همین که می دانیم برگه های امتحان به دستان خداوند تصحیح می شود و در حق هیچ کس ظلم نمی شود باید مایه آرامش ما باشد اما متاسفانه بسیاری از ما انسان ها سعی می کنیم در این امتحان تقلب کنیم تا شاید نمره بهتری کسب کنیم، غافل از آن که تقلب در امتحان زندگی تنها کار را برای ما سخت تر کرده و عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.