انشای ساده درباره سفر و مسافرت برای کودکان (کلاس چهارم و پنجم)

انشا درباره سفر و مسافرت
انشا درباره سفر و مسافرت

همه بچه ها مسافرت را دوست دارند و در هر سفر چیزهای تازه ای یاد می گیرند که شاید در هیچ کجا و از هیچ طریق دیگری نیاموزند.

در ادامه دو انشای کودکانه در مورد سفر و مسافرت برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره سفر و مسافرت برای چهارم دبستان

من مسافرت را خیلی دوست دارم چون باعث می شود از مکان های جدید دیدن کنم و به من خیلی خوش بگذرد. سفر ما را با آدم های جدید آشنا می کند و ما در مسافرت می توانیم درباره آداب و رسوم مردم در شهرهای مختلف ایران چیزهای زیادی یاد بگیریم.

من و خانواده ام هر سال حداقل یک بار در تعطیلات تابستان به مسافرت می رویم و گاهی عید نوروز را نیز در سفر هستیم که به همگی خیلی خوش می گذرد. من تا به حال به چند شهر بزرگ ایران مثل مشهد، مازندران، اصفهان و تبریز سفر کرده ام.

مادرم می گوید سفر باعث می شود حال و هوای ما عوض شود و روحیه بسیار بهتری داشته باشیم. همچنین با سفر کردن اطلاعات ما درباره اماکن دیدنی و آثار باستانی شهرهای مختلف افزایش پیدا می کند. بعضی از شهرهای ایران مثل مشهد مقدس برای سفرهای زیارتی انتخاب می شوند و من تا به حال چندین بار به این شهر سفر کرده ام، بعضی از شهرها مثل شهرهای شمالی ایران نیز بیشتر برای سیاحت و تفریح هستند.

ما همیشه قبل از سفر دقت می کنیم که همه چیزهای لازم را برداریم و چیزی جا نگذاریم. مثلا پدرم همیشه ماشین را برای سرما و برف بین راه آماده می کند و مادرم لباس های لازم برای مسافرت را جمع کرده، مواد غذایی و خوراکی ها را بسته بندی می کند، همچنین همیشه یک جعبه کمک های اولیه با خودمان داریم که اگر در طول سفر بیمار شدیم از آن استفاده کنیم.

من خوشحالم که خانواده ام به مسافرت علاقه زیادی دارند و امیدوارم بتوانم یک روز به همه شهرهای ایران سفر کنم تا با مردم نواحی مختلف و آداب و فرهنگ و گویش های مختلف آشنا شوم.

انشای کودکانه درباره سفر و مسافرت برای کلاس پنجم

مسافرت کردن و رفتن به سفر یکی از علایق من است و من همیشه در تعطیلات از پدر و مادرم می خواهم تا به یک سفر چند روزه برویم.

سفر انواع مختلف دارد، مثلا بعضی از افراد بزرگسال به سفر کاری یا ماموریت می روند که در طول این گونه سفرها فرصت زیادی برای گشت و گذار نیست، بعضی خانواده ها به سفرهای زیارتی می روند که شامل سفر به مکه مکرمه یا مشهد مقدس یا کربلا می باشد. بعضی افراد نیز عاشق سفر هستند تا با آثار باستانی و فرهنگ های مختلف آشنا شوند.

به نظرم خیلی خوب است قبل از هر سفر هدف خود را مشخص کنیم و بدانیم می خواهیم در طول سفر چه تجربه هایی به دست آوریم. مثلا من دوست دارم به شهرهای شمالی کشور سفر کنم زیرا از آب و هوا و سرسبزی آن نواحی خیلی خوشم می آید و رفتن به دریا و به خصوص جنگل حالم را بسیار خوب می کند.

سفر کردن در هر سن و سالی فواید زیادی دارد. از جمله خوبی های سفر می توان به آشنایی با مردم نقاط مختلف ایران و جهان، آشنایی با رسم و رسوم و فرهنگ های مختلف، بهبود روحیه، در کنار هم بودن و اوقات خوشی را گذراندن و همچنین رفتن به دل طبیعت اشاره کرد.

به نظر من رفتن به شهرهای تاریخی ایران به خصوص برای ما دانش آموزان بسیار می تواند مفید باشد زیرا با تمدن کهن ایران عزیزمان بیشتر آشنا می شویم و شاهکارهایی را که بعد از هزاران سال هنوز سالم مانده اند از نزدیک بازدید می کنیم.

در پایان باید بگویم سفر کردن خوب است اما باید در انتخاب همسفر نیز دقت کنیم زیرا یک همسفر بد می تواند یک سفر عالی را به بدترین سفر عمرمان تبدیل کند.