انشا درباره فواید برقراری ارتباط با دیگران برای پایه هشتم (خواندنی و کوتاه)

انشا درباره فواید برقراری ارتباط با دیگران
انشا درباره فواید برقراری ارتباط با دیگران

برقراری ارتباط با دیگران یکی از جالب ترین موضوعات بشری به خصوص در عصر حاضر است و تاثیر شگفت انگیز آن در بهبود کیفیت زندگی انسان ها غیر قابل انکار است.

در این مقاله به سراغ این موضوع رفته و دو انشای کوتاه درباره فواید برقراری ارتباط با دیگران برای دانش آموزان پایه هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای جالب درباره فواید برقراری ارتباط با دیگران

مقدمه: ما انسان ها موجوداتی اجتماعی هستیم و در کنار دیگران می توانیم به زندگی خود ادامه داده و نیازهای خود را برطرف کنیم. برای این منظور لازم است با هم نوعان خود ارتباط برقرار کرده و رابطه مسالمت آمیزی با آن ها داشته باشیم.

بدنه: برقراری ارتباط با دیگران یکی از موضوعات مهمی است که هر یک از ما از همان دوران کودکی و از زمانی که حتی به یاد نمی آوریم از آن استفاده کرده ایم. مثلا زمانی که نوزاد بودیم با گریه کردن با مادر خود ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را به شیوه خودمان بیان می کردیم. به مرور زمان هر چه بزرگ تر می شویم دایره روابط اجتماعی ما هم بزرگ تر و پر رنگ تر می شود و این قانون طبیعت ما است.

برقراری ارتباط با دیگران فواید زیادی برای ما دارد، به عنوان مثال زمانی که با دیگران ارتباط خوبی داشته باشیم در شرایطی که نیاز به کمک داریم دست تنها نمی مانیم، در حل مشکلاتی که به تنهایی قادر به حل آن ها نیستیم با دیگران مشورت می کنیم، اطلاعات خود را با آدم های دیگر رد و بدل کرده و از مهارت های آن ها در سرعت بخشیدن به کارهای خود بهره می بریم و این تنها گوشه ای از فواید بی شمار ارتباط با دیگران می باشد.

کسانی که راحت تر با دیگران ارتباط برقرار می کنند معمولا در مجالس مختلف تنها نمی مانند و سر صحبت را با افرادی که حتی از قبل شناختی با آن ها نداشته اند باز می کنند که حتی می تواند به دوستی های عمیق بین آن ها منجر شود.

به نظرم برقراری ارتباط با دیگران یک بخش ذاتی است و در غریزه ماانسان ها وجود دارد چون ما موجوداتی اجتماعی هستیم اما بخش دیگر آن که مهارت در ارتباط درست با دیگران است اکتسابی بوده و هر یک از ما با کمی تمرین و تلاش می توانیم در آن موفق عمل کنیم.

نتیجه: برقراری ارتباط با دیگران اهمیت زیادی در زندگی و موفقیت های ریز و درشت ما دارد و خلق و خو و روحیه ما در طول عمرمان رابطه نزدیکی با این موضوع دارد که هرگز نباید آن را نادیده بگیریم.

انشای عادی درباره فواید برقراری ارتباط با دیگران

توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهم ترین توانایی هایی است که به خصوص در دنیای امروز به داد ما انسان ها رسیده و گره از بسیاری از مشکلات ما باز می کند. این مهارت و توانایی خارق العاده در زندگی ما معجزه کرده و فواید زیادی به همراه دارد.

یکی از فواید مهم برقراری ارتباط با دیگران این است که احساس تعلق داریم و خودمان را بخشی از یک جمع می دانیم که همین حس باعث می شود زمانی که با چالش ها یا شرایط استرس زا روبرو می شویم بسیار بهتر از افراد تنها عمل کنیم.

علاوه بر این با برقراری ارتباط با دیگران می توانیم دوستی های عمیق و زیبا ایجاد کنیم و دوستانی پاک تر از آب روان داشته باشیم که در لحظات سخت و شاد زندگی در کنار ما می مانند.

یکی دیگر از فواید غیر قابل انکار برقراری ارتباط با افراد مختلف این است که تجربه و دانش فردی ما افزایش می یابد زیرا هر فرد به نوبه خود دارای دیدگاه ها، تجربیات و اطلاعات گوناگونی است و در کنار هم بودن باعث یادگیری و انتقال این اطلاعات به یکدیگر می شود و پویایی را به همراه دارد.

ارتباط با دیگران می تواند روحیه ما را بهبود ببخشد، حس تنهایی را از بین ببرد، تجربه زندگی را لذت بخش تر و هیجان انگیزتر کند و مثبت اندیشی را به انسان هدیه دهد.

ما انسان ها موجوداتی اجتماعی هستیم و تنهایی و حس تنها بودن زیان های زیادی روی روحیه و زندگی ما دارد، به همین دلیل هر یک از ما از همان دوران کودکی به صورت غریزی یا آگاهانه سعی کرده ایم با دیگران ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را برطرف کنیم.