انشا درباره حاج قاسم سلیمانی برای کلاس هشتم و نهم (ادبی و زیبا)

انشای کوتاه درباره حاج قاسم سلیمانی
انشای کوتاه درباره حاج قاسم سلیمانی

دوباره دی ماه از راه رسید. ماهی که میلیون ها ایرانی برای شهادت یکی از بزرگ مردان ایران زمین گریه سر دادند و غم و اندوه این مصیبت همه دنیا را داغدار کرد.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در ادامه دو انشای زیبا درباره حاج قاسم سلیمانی برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره حاج قاسم سلیمانی برای کلاس هشتم

در دیاری که مردمانش همواره افتخار آفرین بوده و غیرت شان در دنیا زبانزد است، بزرگ مردی به نام حاج قاسم سلیمانی زندگی می کرد. کسی که نه تنها پرچم دار نظامی کشور بلکه نمادی از شجاعت و از خود گذشتگی برای تمام ملت ایران بوده و تا ابد خواهد بود.

حاج قاسم با دلی سرشار از ایمان و عزمی راسخ در مسیر حفظ انقلاب اسلامی و آرمان هایش ایستاد و تا لحظه آخر زندگی خود هم پیمان رهبر معظم انقلاب باقی ماند.

او از همان روزی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست، مسئولیت های سنگین و مهمی به دوش گرفت و با تدبیر، دانش، دور اندیشی و حس دلسوزی که نسبت به مردم کشور خود و تمامی مظلومان جهان داشت توانست قدم های بزرگی در جهت ترقی و رشد انقلاب اسلامی بردارد.

چشم دل حاج قاسم همواره به عدالت و حقیقت دوخته بود و تا آخرین قطرات خون خود در جهت انتقام از ستمگران و طاغوتیان مبارزه کرد و از جان خود در این مسیر مقدس مایه گذاشت.

حاج قاسم سلیمانی نه تنها در میادین جنگ و مبارزه بلکه در زمینه های مختلف از جمله حمایت از مقاومت های ملی در منطقه نقش مهمی را ایفا کرد که باعث شد نامش به عنوان یک رهبر شجاع و متعهد به اصول انقلاب اسلامی در دل مردم ایران و مظلومان جهان ماندگار شود.

در سالروز شهادت این بزرگ مرد آزاده قسم یاد می کنیم که همواره یاد این بزرگ شهید تاریخ انقلاب را گرامی خواهیم داشت و هرگز رشادت ها و فداکاری های ایشان را فراموش نخواهیم کرد. روحت شاد مرد بزرگ!

انشای ادبی درباره سردار سلیمانی برای کلاس نهم

روزی که حاج قاسم سلیمانی قدم به دنیای نظامی و سپاه پاسداران گذاشت، همه می دانستند یک ستاره جدید و درخشان در آسمان ایران طلوع کرده است. او با انرژی فوق العاده ای که از ایمان و عزم سرشار او نشات گرفته بود ماموریت های مختلف را بر عهده گرفت تا نه تنها از مردم سرزمین خود بلکه از تمامی مظلومان جهان در برابر ستمگران دفاع کند.

حاج قاسم همیشه لبخندی صمیمی و گرم بر لب داشت، نگاهش پر از عشق و قلبش سرشار از محبت و ایمان بود که در کنار هیبت و قدرتی که از وجودش سرچشمه گرفته و در سیمایش نمایان بود او را به شیر مردی از تبار بزرگ مردان ایران و افسانه ای زنده در دل مردم تبدیل کرده بود.

فرمانده ای که نه تنها در میدان جنگ بلکه در صحنه های سیاسی و فرهنگی نقش مهمی را ایفا می کرد و با استراتژی های برجسته و بینش وسیع خود، نه تنها دشمنان را در میادین نبرد شکست می داد بلکه توانسته بود موقعیت ایران را در صحنه بین المللی به بالاترین سطح ممکن برساند.

سردار سلیمانی در طول سال های گذشته چشم میلیون ها انسان در سراسر دنیا را به سوی خود جلب کرده بود و به نمادی از ایستادگی و مبارزه برای برقراری عدالت برای ملت های مظلوم جهان تبدیل شد. او مردی بود که با شجاعت و ایمان به اصول انسانی نام خود را در تاریخ ایران ثبت کرد و باعث شد هزاران هزار ایرانی با نام و یاد او به پا خیزند و راهش را تا جان در نفس دارند ادامه دهند.