انشاهای کودکانه درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (پایه چهارم و پنجم)

انشا درباره حاج قاسم سلیمانی برای چهارم و پنجم دبستان
انشا درباره حاج قاسم سلیمانی برای چهارم و پنجم دبستان

حاج قاسم سلیمانی از شخصیت های مبارز و فرهیخته ایرانی بودند که در طول زندگی شان توانستند جایگاه والایی در قلب مردم ایران و مظلومان جهان داشته باشند.

ایشان در تاریخ 13 دی ماه توسط دشمنان اسلام به شهادت رسیدند و در آستانه سالروز شهادت ایشان در ادامه دو انشای روان درباره حاج قاسم سلیمانی برای پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره حاج قاسم سلیمانی برای چهارم ابتدایی

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگ ترین مردان شجاع ایران بود که در طول دوره زندگی اش توانست کارهای شجاعانه زیادی برای ایران عزیزمان و کشورهای مظلوم جهان انجام دهد. او الگوی تمام ایرانیان است و با شهادتش به ما یاد داد که هرگز نباید در برابر ظلم و ستم تسلیم شویم و باید تا آخرین نفس در مسیر دفاع از عقاید و ارزش های خود مبارزه کنیم.

او مردی فروتن، آزاده و مهربان بود و توانست داعش را که در آن زمان دلهره زیادی در دل مردم منطقه انداخته بود از بین ببرد. شهادتش به همه مردم شوک بزرگی وارد کرد. مردم او را بسیار دوست داشتند و در مراسم تشییع او با جان و دل حضور پیدا کردند و این مراسم به قدری شلوغ شد که تشییع پیکر او ساعت ها طول کشید.

حاج قاسم سلیمانی در میان کودکان نیز بسیار محبوب بود و همیشه دست مهربانی اش را روی سر آن ها می کشید به طوری که بسیاری از کودکان بعد از شهادت ایشان احساس کردند یتیم شدند. امیدوارم رشادت های این سردار بزرگ برای همه ایرانیان به خصوص ما دانش آموزان الگوی بزرگی باشد تا بتوانیم همواره از مرز و بوم و مردم کشورمان تا آخرین نفس دفاع کنیم.

انشا درباره حاج قاسم سلیمانی برای پنجم ابتدایی

چقدر تلخ بود روزی که خبر شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی زبان به زبان پخش می شد. آن روز و روزهای بعد از آن همه جای دنیا صحبت از یک اسم، یک مرد بزرگ و یک شهید نامدار بود: حاج قاسم سلیمانی که دلش برای همه مظلومان می تپید و شجاعتش زبانزد عام و خاص بود.

او که تا پیش از شهادتش نیز به نام شهید زنده شناخته شده بود مسئولیت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت و یکی از یاران نزدیک رهبر معظم انقلاب محسوب می شد.

از بزرگ ترین دستاوردهای ایشان می توان به شکست داعش اشاره کرد. او به عهدی که داده بود جانانه وفا کرد و این قدرت ظالم و خوف انگیز در خاورمیانه را از بین برد اما دشمنان اسلام که چشم دیدن این موفقیت ها را نداشتند نتوانستند وجود چنین مرد مبارز و شجاعی را تحمل کنند و در نهایت او را به شهادت رساندند.

مردم ایران با شرکت پر شور خود در مراسم تشییع حاج قاسم نشان دادند که ایشان در دل همه ایرانیان و مظلومان جهان زنده می ماند و همه آن ها راه این شهید والا مقام را ادامه خواهند داد. او به همه ما یاد داد نباید نسبت به آه و درخواست کمک مظلوم بی تفاوت باشیم، خواه هم وطن ما باشد یا نباشد.

بیایید همه ما در 13 دی ماه که سالروز شهادت ایشان است با خود و خدای خود عهد ببندیم که در سایه شجاعت و توکل در مسیری که حاج قاسم قدم بر می داشت قدم برداریم و با الگو برداری از این شهید بزرگ در مسیر حق علیه باطل حرکت کنیم و همچون او شهادت را نه کشته شدن بلکه آرزویی بدانیم که ما را به تلاش بیشتر در این مسیر وا می دارد.

به امید آن که ایران عزیزمان همان سرزمینی باشد که شهیدانی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آرزویش را در سر داشتند.