انشا درباره دهه فجر برای کلاس ششم و هفتم (فوق ادبی و زیبا)

انشا در مورد دهه فجر
انشا در مورد دهه فجر

دهه فجر یک دهه پر غرور و با شکوه است که خاطرات زیادی را در ذهن مردم ایران زنده می کند، خاطرات روزهایی که ایرانیان یک صدا و یکپارچه دست به دست هم دادند و بساط یک رژیم قدرتمند و ستمگر را برای همیشه از تاریخ ایران برچیدند.

به بهانه فرا رسیدن ایام دهه فجر و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در ادامه دو انشای کوتاه درباره دهه فجر برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای زیبا درباره دهه فجر برای کلاس ششم

هر سال با فرا رسیدن زمستان خاطرات زیباترین زمستان تاریخ ایران در دل بسیاری از ایرانیانی که امروز سن و سالی از آن ها گذشته زنده می شود. خاطراتی که رنگ خون و شعار و تظاهرات می دهد، خاطراتی که طعم شیرین پیروزی را در ذهن شان تازه می کند، خاطراتی به قشنگی ایام دهه فجر!

بهمن ماه است و یک بار دیگر فضای ایران، رنگ و بوی فجر گرفته است. صدا و سیما پیوسته کلیپ هایی از تظاهرات و حال و هوای آن روزها و مردم با انگیزه و یک صدایی که در خیابان ها فریاد مرگ بر شاه سر داده بودند پخش می کند.

بهمن ماه است و یک بار دیگر بوی خون و اسفند هوای ایران را فرا گرفته است. این روزها جان می دهد پای صحبت های پدر و مادرانی بنشینی که آن زمان نوجوان یا جوان بودند و در تظاهرات شرکت می کردند. حرف هایی می زنند که تو را به دل خاطرات این ایام می برد.

روزهایی که رفتن شاه از ایران، بازگشت امام خمینی به وطن، تیتر اول روزنامه ها، شهادت جوانان و نوجوانان، شعار نویسی روی دیوارهای شهر و پخش اعلامیه های ضد شاه به صورت پنهانی، همه و همه دست به دست هم دادند تا رژیم شاهنشاهی سقوط کرده و انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند.

دهه فجر یادآور چنین روزهای با شکوهی است که تا همیشه در حافظه تاریخ ایران عزیز ما ثبت شده و مردم هرگز یاد و خاطره شهیدان و امام انقلاب را فراموش نخواهند کرد.

انشای کوتاه درباره دهه فجر برای کلاس هفتم

دهه فجر یکی از دهه های مهم و خاطره انگیز در کشور ما ایران است. ده روز بسیار حساس که سرنوشت ایران ما به طور کامل تغییر کرد و میهن ما از دستان خونین رژیم شاهنشاهی خارج و به دستان مهربان انقلابی افتاد که رهبرش مردی آزاده و شجاع بود.

من به عنوان یک دانش آموز نوجوان هر سال در ایام دهه فجر سعی می کنم در برنامه های فرهنگی مدرسه شرکت کرده و با همکاری در این امور یاد و خاطره شهیدانی که با خون خود ریشه های انقلاب را آبیاری کردند زنده نگه دارم.

درست است که انقلاب ما جوانه زد، خون بر شمشیر پیروز شد و حق بر نا حق خط بطلان کشید اما کار نسل های بعد از انقلاب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ما که هرگز روزهای انقلاب را ندیدیم وظیفه بسیار دشوارتری بر عهده داریم زیرا دشمن هرگز دست از کار نکشیده و هنوز به خشکاندن ریشه های انقلاب ما امید بسته است.

امروز ما دانش آموزان وظیفه زنده نگاه داشتن خاطره دهه فجر و ایام انقلاب و خون شهدا را بر عهده داریم و با تلاش های خود می توانیم این انقلاب را تا ابد و تا زمان ظهور امام زمان عج زنده نگاه داریم.

این وظیفه ما است که ریشه های انقلاب را با درس خواندن و پایبند بودن به اصول انقلاب آبیاری کنیم و هرگز اجازه تجاوز دشمنان به این خاک مقدس را ندهیم.

به امید حفظ انقلاب و انقلابیان … دهه فجر خجسته باد