انشا درباره عید مبعث برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (کودکانه و ساده)

انشای کوتاه درباره مبعث
انشای کوتاه درباره مبعث

در آستانه فرا رسیدن عید مبعث و سالروز مبعوث شدن پیامبر اکرم به عنوان خاتم النبیین، در ادامه دو انشای کودکانه درباره عید مبعث برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره مبعث برای کلاس چهارم

عید مبعث یکی از مهم ترین و بزرگ ترین عیدهای مسلمانان جهان است زیرا در این روز حضرت محمد (ص) از طرف خداوند به عنوان آخرین پیامبر انتخاب شده است و ما هر سال این روز با شکوه را جشن می گیریم و با پخش کردن شیرینی و شربت شادی خود را با دیگران تقسیم می کنیم.

پیامبر اکرم آخرین پیامبر خداوند می باشند که برای هدایت انسان ها پا به این دنیا گذاشته اند و خداوند در روز مبعث که مصادف با 27 رجب می باشد از طریق فرشته ای به نام جبرئیل برای اولین بار به ایشان وحی کردند و اولین آیه های سوره علق به حضرت محمد (ص) نازل شد.

حضرت محمد در آن زمان چهل سال سن داشتند و تا قبل از آن روز هم به عنوان انسانی راستگو و نیکوکار در میان مردم شناخته شده بود.

ایشان هر روز پروردگار را عبادت می کردند و هر سال زمان خاصی را در غار حرا با خداوند خلوت داشتند تا این که سرانجام در روز عید مبعث به عنوان خاتم النبیین برگزیده شدند و 23 سال بعد از آن روز را پیوسته در راه هدایت مردم و رهبری جامعه مسلمانان تلاش کردند.

پدرم هر سال در روز عید مبعث به ما عیدی می دهد و معتقد است این روز بسیار خوش یمن و پر برکت می باشد.

انشای کودکانه درباره عید مبعث برای کلاس پنجم

روز عید مبعث روز آغاز رسالت حضرت محمد (ص) می باشد. ایشان در روز 27 رجب به عنوان آخرین پیامبر خداوند برگزیده شدند تا ابتدا مردم مکه و سپس تمامی مردم دنیا را به دین اسلام دعوت کنند.

ما همه ساله روز عید مبعث را جشن می گیریم زیرا این روز یکی از مهم ترین روزهای سال در تاریخ اسلام می باشد و اولین آیات قرآن در این روز مقدس بر پیامبر نازل شده است.

در این روز پیامبر مطابق معمول برای عبادت به غار حرا که خلوت گاه ایشان بود رفته بودند که ناگهان فرشته وحی به نام جبرئیل بر ایشان ظاهر شده و پیام خداوند را که چند آیه اول سوره علق بود بر ایشان نازل کردند.

از آن روز به بعد پیامبر مسئولیت رهبری و هدایت مردم را بر عهده داشتند. ایشان به امر خداوند در ابتدا اقوام خود را به دین اسلام دعوت کردند و سپس با علنی کردن رسالت خود و تحمل رنج های فراوان توانستند انسان های زیادی را با دین اسلام آشنا کنند.

امروزه اسلام یکی از بزرگ ترین ادیان دنیا است که میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را پذیرفته اند و نام حضرت محمد (ص) در تاریخ برای همیشه ماندگار شده است. عید مبعث برای ما مسلمانان یادآور آغاز این جنبش متعالی است و ما در این روز با خداوند و پیامبر تجدید عهد و پیمان می کنیم تا همواره به آیات قرآن و فرامین خداوند پایبند باشیم.