انشاهای کودکانه ما باید از طبیعت مراقبت کنیم یعنی چه برای پایه چهارم و پنجم

انشا درباره ما باید از طبیعت مراقبت کنیم یعنی چه
انشا درباره ما باید از طبیعت مراقبت کنیم یعنی چه

مراقبت از طبیعت و محیط زیست از وظایف بسیار مهم تک تک انسان ها است و کوتاهی در انجام آن می تواند نتایج بسیار زیان باری برای انسان ها و تمامی موجودات روی کره زمین داشته باشد.

در ادامه دو انشا به زبان ساده درباره ما باید از طبیعت مراقبت کنیم یعنی چه برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه ما باید از طبیعت مراقبت کنیم یعنی چه

طبیعت اطراف ما که شامل همه درختان، زمین، رودخانه ها، کوهستان ها، جنگل ها و پارک ها می باشد از زیبایی هایی هستند که خداوند برای ما خلق کرده تا زندگی بهتری را در این دنیا تجربه کنیم و ما در مقابل این نعمت های زیبا وظایفی بر عهده داریم.

مهم ترین وظیفه ما در مقابل طبیعت این است که باید از آن به بهترین شکل ممکن مراقبت کنیم و این مراقبت و حفاظت شامل انجام بعضی کارها و انجام ندادن بعضی کارهای دیگر می باشد.

به عنوان مثال لازم است با افرادی که دست به شکارهای بی رویه می زنند برخورد جدی شود زیرا این کار به گونه های زیستی آسیب می زند و حتی می تواند باعث انقراض گونه های کمیاب تر شود. علاوه بر این از بین بردن جنگل ها یکی از کارهای نادرستی است که انسان ها در حق طبیعت انجام می دهند که نتایج بسیار بدی در طولانی مدت به همراه دارد.

در کنار همه این ها، مهم ترین کاری که ما بچه ها می توانیم در حق طبیعت انجام دهیم این است که از آلودگی محیط زیست و طبیعت اطراف خود جلوگیری کرده و اگر دیگران چنین کاری انجام می دهند به آن ها گوشزد کنیم که این کار به طبیعت صدمه می زند.

مثلا هنگامی که برای تفریح به دل طبیعت می رویم همیشه همراه خود نایلون های جمع آوری زباله داشته باشیم و نه تنها زباله های خود بلکه زباله هایی که از قبل در آن جا باقی مانده را جمع کرده و اجازه ندهیم طبیعت آلوده شود.

مراقبت از طبیعت نه تنها وظیفه همه ما است بلکه یک نیاز حیاتی برای حفظ تعادل زندگی بر روی کره زمین می باشد که همه انسان ها باید به آن توجه کنند.

انشای ساده درباره ما باید از طبیعت مراقبت کنیم یعنی چه

طبیعت و محیط زیست امانتی است که خداوند در اختیار ما انسان ها قرار داده است و ما در قبال آن وظایف و مسئولیت هایی بر عهده داریم که اگر به آن ها بی توجهی کنیم عواقب بسیار بدی در انتظار نسل های آینده ما خواهد بود.

ما باید از طبیعت مراقبت کنیم و به فکر حفاظت آن باشیم، این یعنی هر انسانی در حد و توان خود مسئول است. مثلا ما بچه ها بهترین کاری که می توانیم برای طبیعت و محیط زیست انجام دهیم این است که از آلوده شدن آن جلوگیری کنیم و زباله های خوراکی های خود را روی زمین نریزیم.

آلوده کردن محیط زیست نه تنها به طبیعت آسیب می زند و حیوانات را بیمار می کند بلکه برای خود ما نیز ضرر دارد و می تواند باعث پخش بیماری ها شود.

به همین دلیل در مسافرت ها حتی زمانی که بزرگسالان و والدین ما در مراقبت از محیط زیست دقت نمی کنند ما باید حواس مان باشد و از ریختن زباله داخل دریاچه ها، جنگل ها و پارک ها خودداری کنیم و با این کار الگویی باشیم برای همه کسانی که به این مسئله توجه نمی کنند.

همه انسان ها و حتی حیوان ها این حق را دارند که در دنیایی با طبیعت تمیز و بدون آلودگی زندگی کنند و هیچ کس نباید این حق طبیعی را از آن ها بگیرد.