انشا درباره همدلی برای پایه چهارم و پنجم دبستان (کودکانه و زیبا)

انشای زیبا و کودکانه درباره همدلی
انشای زیبا و کودکانه درباره همدلی

چه خوب است با انتخاب موضوعات مرتبط با انسان دوستی و کمک به هم نوع به عنوان موضوع انشا برای کودکان دبستانی، آن ها را به فکر کردن درباره این موضوعات تشویق کنیم زیرا این کار تاثیر خوبی در پرورش حس انسانیت در وجود آن ها می باشد.

در ادامه دو انشای زیبا درباره همدلی برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره همدلی برای کلاس چهارم

همدلی کردن با دیگران یکی از صفات پسندیده است که در دین اسلام بسیار به آن توصیه شده و باعث می شود آدم ها بسیار به هم نزدیک تر شوند.

همدلی کردن یعنی زمانی که یکی از دوستان ما ناراحت است و از چیزی غصه می خورد کنارش بنشینیم، دستش را بگیریم و به او بگوییم که می تواند درباره علت ناراحتی اش به ما بگوید. بعد به حرف هایش خوب گوش کنیم، درباره او قضاوت نکنیم و اگر می توانیم برای رفع مشکل به او کمک کنیم.

گاهی ما نمی توانیم مشکلی که باعث ناراحتی دوست مان شده را حل کنیم اما همین که به حرف هایش گوش می دهیم و با حرف های آرامش دهنده او را آرام می کنیم باعث می شود حالش بهتر شود. بدون شک وقتی حالش بهتر شود و زیاد غصه نخورد راحت تر می تواند با آن مسئله کنار بیاید یا حتی خودش آن را حل کند.

همه ما آدم ها به همدلی دیگران نیاز داریم چون در طول زندگی همه ما گاهی مسائلی پیش می آید که نیاز به درد و دل کردن با یک نفر دیگر داریم و دوست داریم طرف مقابل ما با آرامش به حرف های ما گوش دهد و چیزی بگوید که باعث تسلی خاطر ما شود.

انشای ساده در مورد همدلی برای پایه پنجم

ما انسان ها دارای خصلت های گوناگون هستیم که بسیاری از آن ها نیکو و برخی از آن ها نیز نا پسند می باشد. یکی از خصلت های زیبایی که بسیاری از ما از آن برخوردار هستیم صفت همدلی کردن است که تاثیر بسیاری خوبی روی روابط ما با دیگران دارد.

همدلی و همیاری با دیگران به خصوص عزیزانی همچون پدر و مادر، خواهر و برادر و همچنین دوستان، بسیار خوب است و باعث می شود کسانی که دوست داریم حال بهتری پیدا کنند.

همدلی کردن یعنی با گوش کردن به حرف های طرف مقابل باعث شویم احساس خوبی پیدا کند، غم و غصه اش را فراموش کند و اگر به کمک نیاز داشته باشد به او یاری برسانیم تا نیازش برطرف شود.

همدلی کردن نشانه احساسات بسیار عمیق ما به سایر آدم ها و همچنین توانایی درک احساسات آن ها می باشد. مثلا زمانی که پدر و مادر ما به بیماری مبتلا می شوند با پرستاری کردن از آن ها در واقع با آن ها همدلی کرده ایم یا زمانی که یکی از دوستان ما دچار یک حادثه می شود یا یکی از عزیزان خود را از دست می دهد و نیاز به کسی دارد که با او درد و دل کرده و گریه کند ما با سنگ صبور او بودن در واقع با او همدلی کرده ایم.

کمک به فقرا و نیازمندان، یاری رساندن به سالمندان و انجام امور خیریه همگی نمونه های همدلی کردن در جامعه می باشند و خداوند به کسانی که با همدلی کردن حال دیگران را خوب می کنند پاداش زیادی می دهد.