انشا درباره پول و خوشبختی برای پایه ششم و هفتم (جالب و کوتاه)

انشای کوتاه درباره پول و خوشبختی
انشای کوتاه درباره پول و خوشبختی

از قدیم شنیده ایم “پول خوشبختی نمی آورد” اما آیا این جمله واقعا درست است؟ نظر شما درباره رابطه پول و خوشبختی چیست و آیا به نظر شما برای خوشبخت شدن باید پولدار بود؟

در ادامه دو انشای جالب درباره پول و خوشبختی برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره پول و خوشبختی برای کلاس ششم

ما انسان ها برای تامین نیازهای خود به پول احتیاج داریم زیرا در دنیای ما همه چیز از طریق پول به دست می آید. بخش اول این حرف کاملا درست است اما آیا واقعا همه چیز با پول به دست می آید؟

با پول می توان چیزهای زیادی خرید. از غذا و پوشاک گرفته تا درمان های پزشکی، تفریح و مسافرت، خانه، ماشین و بسیاری چیزهای دیگر که همگی یا برای زنده ماندن ضروری هستند یا زندگی را قشنگ تر و راحت تر می کنند. با این حال بسیاری چیزهای دیگر هرگز با پول خریدنی نبوده و نیستند.

یکی از مثال های بارز و معروف چیزهایی که با پول خریدنی نیستند خوشبختی می باشد. به نظر من داشتن پول برای این که آدم ها احساس خوشبختی کنند بسیار تاثیر دارد اما کافی نیست. یعنی هرگز نمی توان گفت هر کس ثروتمندتر است خوشبخت تر است و هر کس پول کمتری دارد طعم خوشبختی را نمی چشد.

من از این مسئله اطمینان دارم چون مثال های زیادی در زندگی اطرافیانم دیده ام که آن را تایید می کند. مثلا خانواده های ثروتمندی را دیده ام که به خاطر فرزند دار نشدن اصلا احساس خوشبختی نمی کنند یا با وجود پول فراوان نمی توانند بیماری عزیزشان را که پزشکان او را جواب کرده اند درمان کنند.

از سوی دیگر خانواده هایی را دیده ام که شاید از نظر مالی چندان مرفه نباشند اما انرژی، ذوق و مهربانی در جمع خانواده شان موج می زند و آرامش خاصی دارند که با هیچ مقدار پول و ثروتی قابل دستیابی نیست.

با همه این ها به نظرم نه تنها پول مانع خوشبختی نیست بلکه در برخی خانواده ها نداشتن پول کافی باعث فروپاشی خانواده شده یا مشکلات بسیار بزرگی ایجاد کرده که بیشترین آسیب آن به بچه های خانواده وارد شده است.

انشای زیبا درباره پول و خوشبختی برای کلاس هفتم

زمانی که کم سن تر بودم مدام از اطرافیانم می شنیدم “پول خوشبختی نمی آورد و کسانی که به دنبال پول هستند آدم های بدی می باشند”. به خاطر همین همیشه از پول متنفر بودم و از کسانی که حرف از پول بیشتر می زدند خوشم نمی آمد.

تا این که حدود دو سال پیش زمانی که به خاطر کسالت جزئی با مادرم به بیمارستان رفته بودیم با یک صحنه بسیار غم انگیز روبرو شدیم. خانمی را دیدیم که گوشه ای روی صندلی نشسته بود و به شدت گریه می کرد. مادرم با دیدن اشک های آن خانم برای همدردی کنارش نشست و حالش را جویا شد.

آن خانم که بسیار ناراحت بود درباره کودک بیمارش گفت که به خاطر سوء تغذیه شدید در بیمارستان بستری شده بود و با وجود تلاش پزشکان هنوز حالش بهبود پیدا نکرده بود. او می گفت همسرش چند سال قبل از دنیا رفته و او به تنهایی مخارج زندگی خود و چهار فرزندش را تامین می کند.

او داستان فقر و اتفاقات غم انگیز زندگی اش را برای مادرم تعریف کرد و من هر چه بیشتر می شنیدم بیشتر متوجه می شدم که همه مسائل زندگی آن خانم به خاطر نداشتن پول کافی بوده است.

آن روز و روزهای بعد خیلی به این مسئله فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که پول یکی از عناصر مهم برای داشتن زندگی سالم و آرام می باشد. با پول می توان به رفاه رسید، خانه و خوراک و پوشاک خوب تهیه کرد، فرزندان را به مدرسه فرستاد، تحصیلات عالی داشت و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکرد. اگر آن خانم پول کافی داشت هرگز بچه اش به سوء تغذیه دچار نمی شد و امروز از زمین و زمان شکایت نمی کرد.

از آن روز دیگر از پول متنفر نبودم اما هنوز هم آن را برای خوشبخت بودن کافی نمی دانم. پول برای داشتن زندگی مادی خوب، لازم و کافی است اما برای چشیدن طعم آرامش، خوشبختی و سعادت هرگز و هرگز کافی نمی باشد.