انشا درباره چرا مادرم را دوست دارم برای پایه هشتم و نهم (ادبی و با احساس)

انشای کوتاه چرا مادرم را دوست دارم
انشای کوتاه چرا مادرم را دوست دارم

به مناسبت فرا رسیدن روز مادر در ادامه دو انشای مرتبط با این روز خجسته با موضوع چرا مادرم را دوست دارم برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه چرا مادرم را دوست دارم برای کلاس هشتم

مقدمه: دوست داشتن مادر هزاران دلیل دارد اما مادر را بی دلیل نیز می توان دوست داشت. او به قدری خوب است، به قدری مهربان است و به قدری دلسوز که اصلا نمی توان دست از دوست داشتنش برداشت.

بدنه: مادر فرشته ای است که بال های نامرئی دارد. فرشته ای که شاید بال هایش را به خاطر من از دست داده است. گاهی با خودم فکر می کنم نکند مادرم زمانی فرشته ای از فرشته های خدا بوده و خدا به او گفته می تواند به زندگی بهشتی اش ادامه دهد یا اگر بخواهد مادر شود و به زمین برود اما بال هایش را از دست خواهد داد.

شاید آن لحظه مادرم که سراسر عشق بوده انتخابش را کرده و زمینی بودن را انتخاب کرده تا برای همیشه مادر من باشد.نمی دانم! فقط می دانم مهر مادر از جنس مهر و محبت زمینی ها نیست بلکه مثالی از عشق آسمانی می باشد که در دل او نهاده شده تا عاشق باشد.

من مادرم را دوست دارم به هزار و یک دلیل، به خاطر این که من را به این دنیای بزرگ آورده، به خاطر شب زنده داری هایش بر بالین من زمانی که بیمار بودم، به خاطر فداکاری هایش، به خاطر این که همیشه دلواپس من است، هوایم را دارد و از همه مهم تر او را دوست دارم چون مادرم است.

مادرم همان موجود زیبایی است که صدای لالایی اش آرامش خواب شبانه من است و لبخند ملیحش شور و اشتیاق را در من شعله ور می کند. همان فرشته ای که با بال های نامرئی اش تکیه گاهی برایم ساخته و هر زمان دلم غصه دار شود در آغوشش می توانم شادی را پیدا کنم.

مادرم را دوست دارم و همیشه عاشقش خواهم ماند.

انشای ادبی چرا مادرم را دوست دارم برای کلاس نهم

مادر واژه ای جادویی است که از هر حرف آن مهربانی و عشق می ریزد. من مادرم را عاشقانه دوست دارم و پشت این دوست داشتن دلایل زیادی نهفته است.

او را دوست دارم چون کسی است که من را نه ماه در دل خود نگه داشته و مراقبم بوده، در این مدت بارها اذیت شده اما هر بار که به من فکر کرده لبخندی به پهنای صورتش زده است.

او را دوست دارم چون بعد از تولد من نیز زحمات زیادی را متحمل شده است. چه شب هایی که با صدای گریه های من از خواب بیدار شده یا برای پایین آوردن تب من بر بالینم بیدار مانده است.

مادرم تمام عمرش را صرف مراقبت و حفظ سلامت من کرده است. در تمام سال های مدرسه هرگاه مشکلی برایم پیش آمده همچون دوستی دلسوز کنارم بوده است. در امتحانات هوایم را داشته که استرس نداشته باشم. او همیشه و همیشه به نیازهای من بیشتر از خودم توجه داشته است و هرگز اجازه نداده مسئله ای باعث ناراحتی ام شود.

مادر قلب بزرگی به وسعت دریا دارد که عشق آسمانی نسبت به فرزند دلبندش را در آن جای داده است. چگونه می توان عاشق چنین موجودی نبود؟ چگونه می توان او را دوست نداشت وقتی تنها دلیل زندگی ام و نفس کشیدنم فقط اوست.

مادر و عشق و فداکاری هایش ستودنی است و هیچ کس هیچ وقت در طول زندگی من نخواهد توانست جای این فرشته زیبا را پر کند. تا ابد عاشقتم مادرم.