دو انشای زیبا درباره فصل پاییز برای کودکان (خواندنی و الهام بخش)

انشای کودکانه درباره پاییز
انشای کودکانه درباره پاییز

دوباره فصل پاییز از راه رسیده است و دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شده اند. چقدر قشنگ است که مدارس پر از شور و هیاهو و کوچه ها و خیابان ها پر از کودکانی شده که در مسیر خانه تا مدرسه به بازی مشغول هستند.

توصیف پاییز و زیبایی های آن یکی از موضوعات بسیار مناسب و محبوب برای انشا است که معمولا آموزگاران پایه چهارم و پنجم ابتدایی به دانش آموزان می دهند.

ما در این مطلب دو انشای کودکانه درباره پاییز آماده کرده ایم. بی شک همه دانش آموزان با بهره بردن از تخیلات قوی خود می توانند انشاهای فوق العاده ای بنویسند و این انشاها صرفا جهت الهام گرفتن است. با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای اول درباره پاییز

ما چهار فصل داریم و پاییز فصل سوم است که بعد از تابستان می آید. این فصل دارای سه ماه مهر، آبان و آذر می باشد.

در پاییز هوا کم کم سرد می شود و طبیعت بسیار تغییر می کند. مثلا برگ های درختان زرد می شوند و از شاخه ها روی زمین می ریزند. بارندگی ها بیشتر می شود. باد می وزد و هوا دیگر گرمای تابستان را ندارد. ما در پاییز باید لباس های گرم تر بپوشیم و بیشتر مراقب سلامتی خودمان باشیم که سرما نخوریم.

در پاییز مدرسه ها هم باز می شوند و یک سال تحصیلی جدید شروع می شود. البته در چند سال گذشته به خاطر بیماری کرونا مدرسه ها بیشتر موقع ها تعطیل بودند و ما به صورت آنلاین در کلاس های خود شرکت می کردیم اما امسال کرونا بسیار کمتر شده و ما توانستیم به کلاس درس بیاییم و این من را خیلی خوشحال کرده است.

یکی از چیزهای خوب دیگر درباره فصل پاییز این است که میوه های خوشمزه ای دارد و من خیلی آن ها را دوست دارم. مثلا خرمالو، انار، نارنگی، پرتقال، گلابی و به همگی خیلی مفید و خوشمزه هستند.

من خیلی پاییز را دوست دارم و زمانی که تمام می شود غصه می خورم اما چون بعد از پاییز، شب یلدا است و زمستان می رسد و هوا برفی می شود باز هم خوشحال می شوم.

مادرم می گوید همه فصل های خدا قشنگ هستند و ما باید به خاطر آن ها از خداوند تشکر کنیم.

انشای دوم درباره فصل پاییز

پاییز یکی از فصل های زیبایی است که همه ما آن را دوست داریم چون در آن مدرسه ها باز می شوند و ما دانش آموزان به کلاس درس می رویم و با هم کلاسی های خود بازی می کنیم.

پاییز خیلی قشنگ است چون به هر چیزی که در طبیعت نگاه می کنیم زرد و نارنجی شده است. میوه هایش هم رنگ های نارنجی و قرمز و زرد دارند، مثل پرتقال، نارنگی، انار، خرمالو و کدو حلوایی که همه آن ها از میوه ها و سبزیجات پاییزی هستند.

مادرم می گوید طبیعت در پاییز کم کم برای استراحت آماده می شود، چون در فصل تابستان خیلی کار کرده و خسته شده است و پاییز برای این است که درختان و گیاهان برای خواب زمستانی آماده شوند تا سال بعد هم دوباره با انرژی زیاد برگ و گل و میوه بدهند.

وقتی پاییز می شود هوا هم کمی سرد می شود، البته سرمایش به اندازه زمستان نیست اما ما دیگر نمی توانیم لباس های آستین کوتاه بپوشیم و بعضی وقت ها باید ژاکت به تن داشته باشیم تا سرما نخوریم.

من با کمک مادرم از اول پاییز که مدرسه ها شروع شد برای خودم برنامه ریزی کردم تا امسال خیلی خوب درس بخوانم و بتوانم نمرات خوبی کسب کنم چون ما دانش آموزان، امید و آینده کشورمان هستیم و باید از همین حالا برای آینده خوب تلاش کنیم.

همچنین بخوانید : انشاهای ادبی درباره فصل پاییز برای پایه هفتم و هشتم