انشا درباره امام علی (ع) برای پایه چهارم و پنجم ابتدایی (به زبان کودکانه)

انشا درباره امام علی (ع)
انشا درباره امام علی (ع)

امام علی علیه السلام امام اول شیعیان هستند. بزرگ مردی که در کعبه متولد شدند و در مسجد به شهادت رسیدند و در راه اسلام و قرآن مرارت های زیادی را تحمل کردند اما هرگز در مقابل ظلم سر فرود نیاورده و تا آخرین لحظه حیات خود منجی ستمدیدگان و مظلومان بودند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره امام علی (ع) برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره حضرت علی برای پایه چهارم

امام علی علیه السلام اولین امام ما شیعیان می باشند. ایشان پسر عموی پیامبر اسلام و همسر گرامی حضرت فاطمه (س) و پدر بزرگوار امام حسن و امام حسین علیه السلام می باشند و نقش مهمی در پیروزی اسلام در جنگ های مختلف داشته اند.

حضرت علی علیه السلام اولین مردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و مسلمان شدند و فداکاری های زیادی در راه دین انجام دادند که یکی از مهم ترین آن ها خوابیدن در بستر پیامبر بود زمانی که مشرکان مکه قصد داشتند شبانه پیامبر را در خانه اش بکشند.

امام علی مرد بسیار بزرگ و جنگجوی فوق العاده ماهری بودند و در زمینه اخلاق و ایمان نیز الگوی تمام مردان مسلمان می باشند. ایشان همسری مهربان برای حضرت زهرا و پدری دلسوز برای فرزندان خود بودند و روز ولادت ایشان نیز به عنوان روز پدر در میان ما ایرانی ها انتخاب شده است.

پیامبر در آخرین سالی که برای حج به مکه مکرمه مشرف شدند در مکانی به نام غدیر خم اعلام کردند که حضرت علی ولی مسلمانان می باشند اما بعد از رحلت پیامبر بسیاری از مسلمانان خلافت امام علی را رد کردند. ایشان بیست سال بعد به عنوان خلیفه چهارم به خلافت رسیدند و مدتی بعد توسط ابن ملجم مرادی در محراب مسجد به شهادت رسیدند.

همه شیعیان احترام و ارادت خاصی برای امام اول خود قائل هستند و از او به عنوان شیر خدا، امیر المومنین و اولین شهید محراب یاد می کنند. مزار مطهر ایشان در شهر نجف قرار گرفته و هر سال شیعیان زیادی از سراسر دنیا برای زیارت حرم ایشان به کشور عراق سفر می کنند.

انشای کودکانه درباره امام علی برای پایه پنجم

امام علی علیه السلام یکی از بزرگ ترین مردان تاریخ اسلام هستند که از مقام و جایگاه بسیار بالایی در میان شیعیان برخوردار می باشند. ایشان در طول زندگی پر برکت خود از هیچ تلاش و فداکاری برای پیشرفت اسلام فروگذاری نکردند و همواره سعی کردند با رعایت عدالت، به ستمدیدگان کمک کرده و با ظالمان مبارزه کنند.

حضرت علی مونس و همراه پیامبر اسلام بودند و پیامبر او را برادر و دوست خود می دانستند. ایشان به عنوان پدر یتیمان شناخته شده بودند و شب ها زمانی که همه خواب بودند برای نیازمندان و یتیمان غذا می بردند تا در جایی که ایشان زندگی می کنند کسی با شکم گرسنه به خواب نرود.

امیر المومنین 63 سال در این دنیا زندگی کردند و در طول این مدت بارها مورد اذیت و آزار دشمنان اسلام قرار گرفتند اما به خاطر حفظ همبستگی مسلمانان سعی کردند از بروز تفرقه و اختلاف جلوگیری کنند.

یکی از نکات جالب درباره تولد و شهادت امام علی این است که ایشان در کعبه متولد شدند و در سپیده دم نوزدهم ماه رمضان به دست ابن ملجم مرادی در مسجد ضربت شمشیر خوردند و دو روز بعد یعنی در 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

حضرت علی علیه السلام نمونه یک انسان کامل و با اخلاق والای اسلامی و همچنین نمونه یک همسر و پدر مهربان بودند که همه مردان مسلمان و شیعه ایشان را الگوی خود در زندگی قرار می دهند.

یکی از آرزوهای من این است که یک روز بتوانم به کشور عراق سفر کنم تا در نجف به حرم مطهر امام علی رفته و در کنار خیل عظیم دوستداران ایشان را زیارت کنم.