انشاهای زیبا درباره برف برای پایه چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشای ساده و زیبا درباره برف
انشای ساده و زیبا درباره برف

با فرا رسیدن فصل زمستان، یکی از آرزوهای همه کودکان این است که برف زیادی ببارد تا بتوانند با دوستان خود بازی های برفی کرده و آدم برفی درست کنند. آرزویی که شاید طی سال های گذشته کمتر برآورده شده است!

در ادامه دو انشای کودکانه درباره برف برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره برف برای کلاس چهارم ابتدایی

همه ما می دانیم فصل زمستان هوا سرد می شود و معمولا برف می بارد. برف یکی از نعمت های خداوند است که علاوه بر این که باعث سفید پوش شدن زمین و درختان می شود، فواید زیادی هم برای زمین و طبیعت دارد.

من برف را خیلی دوست دارم و همیشه با فرا رسیدن فصل زمستان دعا می کنم که کاش برف زیادی ببارد اما در سال های گذشته معمولا بیش از یک یا دو بار بارش برف زمستانی در سال نداشته ایم. مادرم می گوید زمان های گذشته که او هم سن و سال من بود بسیار برف می بارید طوری که گاهی به اندازه قد مادرم برف روی زمین می نشست و او تا چند روز نمی توانست از خانه بیرون برود.

امیدوارم امسال آن قدر برف ببارد و ببارد که همه جا پر از برف شود و من و پدرم برف های حیاط و پشت بام را پارو کنیم. همچنین یکی از رویاهای من این است که بتوانم با دوستانم آدم برفی درست کرده و گلوله برفی به سمت هم پرتاب کنیم.

البته هنوز زمستان ها در مناطق کوهستانی برف زیادی می بارد و اخبار نشان می دهد که بسیاری از مردم در جاده ها گیر می کنند و ساعت ها در سرما می مانند. به خاطر همین ما هیچ وقت در فصل زمستان به مسافرت نمی رویم و اگر به هر دلیل مجبور شویم به مناطق سردسیر برویم حتما نکات ایمنی مربوط به آن را در نظر می گیریم.

انشای کودکانه درباره برف برای کلاس پنجم ابتدایی

برف خیلی قشنگ است و من بارش برف شبانه را خیلی دوست دارم چون وقتی بارش از صبح شروع می شود معمولا برف مدت زیادی روی زمین نمی نشیند و با تابش نور آفتاب آب می شود اما زمانی که بارش برف از ساعات عصر به بعد شروع شده و ادامه پیدا می کند حتما روی زمین نشسته و صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار می شویم با یک صحنه برفی بسیار قشنگ روبرو می شویم.

من فصل زمستان را به خاطر بارش برف دوست دارم و همیشه یکی از آرزوهای شب یلدایم این است که زمستان آن سال برف زیادی ببارد. خوشبختانه ما در منطقه سردسیر ایران زندگی می کنیم و هر سال شاهد بارش های فراوان هستیم اما می دانم متاسفانه در بسیاری از نقاط ایران زمستان ها هیچ برفی نمی بارد.

وقتی برای بچه های اقوام که در شهرهای گرم تر زندگی می کنند از زمستان های شهر خودم تعریف می کنم که هر بار برف به قدری می بارد که باز کردن در حیاط خانه مان دشوار می شود و باید با پارو راهی باز کنیم تا بتوانیم از خانه خارج شویم بسیار تعجب می کنند.

به علاوه وقتی می گویم این جا هوا به قدری سرد است که آدم برفی هایی که درست می کنم تا یک هفته یا ده روز آب نمی شوند و حتی گاهی بارش دوباره برف آن قدر شدید است که آدم برفی ام زیر برف ها دفن می شود خیلی بیشتر تعجب می کنند.

من خدا را شکر می کنم که در شهری زندگی می کنم که هر سال بارش های باران و برف زیادی دارد و زمین هرگز خشک و تشنه نمی ماند.