انشا درباره برف برای پایه هشتم و نهم (فوق ادبی و زیبا)

انشای زیبا و ادبی در مورد برف
انشای زیبا و ادبی در مورد برف

به بهانه فرا رسیدن فصل زمستان و بارش برف در ادامه دو انشای ادبی درباره برف برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه در مورد برف برای کلاس هشتم

هر دانه برف بر بال فرشته ای کوچک می نشیند و در حالی که هیجان یک سفر دور را در دل دارد از مادرش، آسمان جدا می شود تا خود را به زمین تشنه و خاکی برساند، تا پیام مادرش را برای زمین بخواند و کمک کند تا چرخه طبیعت به راهش ادامه داده و ماموریتش را به پایان برساند.

هر دانه برف در یک شب برفی برای ما آهنگ سکوت می نوازد و قلب ما را از نوای آسمانی اش به شور و شعف می آورد. تا به حال در این سکوت و زیبایی غرق شده ای؟

گویی دانه های برف با رقصی هماهنگ با سکوت آرامش بخش، در هوا به این سو و آن سو غلت می خورند و سرانجام خود را به آغوش زمین می سپارند که مدت ها است خودش را برای چنین لحظاتی آماده کرده است.

من عاشق شب های برفی هستم و تا خود صبح کنار پنجره اتاقم می نشینم. حتی گاه بی خیال افکاری که در ذهن آشفته ام می گذرد مشغول شمردن دانه های برف می شوم و احساس می کنم صدای بال فرشته هایی را که هر دانه برف را به زمین می رسانند می شنوم.

در این سکوت پر رمز و راز سعی می کنم ذهنم را از حال و هوای روزم خالی کنم و فقط و فقط در آرامش، دلم را به سکوت بسپارم. خوب می دانم اگر دانه های برف به آمدن خود ادامه دهند فردا همه جا بر خلاف امشب که غرق سکوت است، شور و اشتیاق فراوانی موج خواهد زد و هیاهوی بچه ها و بزرگترها من را به دنیای دیگری خواهد برد.

انشای ادبی درباره برف برای کلاس نهم

برف از شگفتی های طبیعت و از موهبت های فوق العاده زیبایی است که خالق مهربان به دنیای ما زمینی ها هدیه داده است تا همه ما منتظر زمستان سرد که خشکیدگی و تاریکی در همه جایش موج می زند باشیم و به هوای بارش برف نه تنها از زمستان متنفر نشویم بلکه برای آمدنش لحظه شماری کنیم.

هر دانه برف پیام آوری از سوی آسمان است تا به زمین و زمینی ها بگوید حتی در دل سردترین زمستان ها، در دل تاریک ترین لحظه ها، در دل خشکیده ترین حالات وجودی نیز می توان قشنگی را پیدا کرد، کافی است دل به سرما و تاریکی نسپرده و چشمان خود را عادت دهیم تا تنها نیمه پر لیوان و تنها مثبت ها را ببینند.

آری! در اعماق نا امیدی هنوز امید وجود دارد و این را می توان از رفتار و منش طبیعت در فصل زمستان به خوبی متوجه شد.

پیام دیگر دانه های برف این است که حتی اگر به ضعیفی یک دانه برفی باشی که وقتی روی خاک می نشیند در لحظه آب می شود، اگر به تلاشت ادامه دهی، اگر تسلیم نشوی و پیوسته به رفتن ادامه دهی در نهایت می توانی صحنه ای شگفت انگیز به زیبایی یک روز برفی بسازی.

چه کسی باورش می شود صحنه زیبای زمین سپیدپوش در یک صبح برفی از همان دانه های برف ضعیفی ایجاد شده که تمام شب به بارش ادامه داده اند و تسلیم نشده اند. هر دانه برف درس های زیادی برای ما دارد اگر ذهنی باز و قلبی جستجوگر داشته باشیم.