انشا درباره فصل بهار و زیبایی های آن برای کلاس چهارم و پنجم ابتدایی

انشا درباره فصل بهار و زیبایی های آن
انشا درباره فصل بهار و زیبایی های آن

به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار در ادامه دو انشای کودکانه در مورد فصل بهار برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره بهار برای پایه چهارم

فصل بهار در میان فصل های سال به عنوان زیباترین فصل شناخته شده است و بسیاری از ما عاشق این فصل قشنگ هستیم چون طبیعت بعد از تحمل چند ماه خشکی و سرما دوباره جان تازه می گیرد و سبز می شود.

در فصل بهار به هر طرف نگاه می کنیم زیبایی می بینیم، مثلا درختان میوه شکوفه می دهند، برف ها آب می شوند، پرنده ها شاد و خوشحال در آسمان پرواز می کنند، نور خورشید گرمای بیشتری پخش می کند و همه جا بوی گل می دهد.

در فصل بهار حیواناتی که در زمستان به خواب زمستانی رفته اند بیدار می شوند و طبیعت جنب و جوش بیشتری پیدا می کند زیرا در فصل سرما همه چیز در سکوت و آرامش بوده است اما با آمدن بهار این سکوت به هیاهو تبدیل می شود.

با آمدن بهار عید نوروز هم می آید و ما بچه ها همگی عاشق روزهای عید هستیم چون مدام به مهمانی رفته و به خانه مان مهمان می آید، گاهی هم در طول تعطیلات به مسافرت می رویم که خیلی خوش می گذرد.

من فصل بهار را دوست دارم چون به من حس سر زندگی می دهد و احساس می کنم همه چیز رنگ دیگری به خود گرفته است. همچنین بزرگترها بیشتر لبخند می زنند و آمدن بهار را به هم تبریک می گویند.

انشای کوتاه درباره بهار برای پایه پنجم

هنوز اسفند ماه است اما به نظر می رسد بهار آرام آرام به شهر ما رسیده است و بوی گل و شکوفه هایش همه جا را پر کرده است.

من روزهای پایانی سال را خیلی دوست دارم چون نوید آمدن بهار و یک سال جدید را می دهند و به ما می گویند زمستان هر چقدر هم سرد و طولانی باشد سرانجام با آمدن بهار بساطش را جمع می کند و می رود.

بهار که می شود جوانه ها از دل خاک بیرون می آیند و به هوای تازه و بهاری سلام می کنند. حیوانات از خواب زمستانی بیدار شده و شروع به جست و خیز در طبیعت می کنند، پرندگان نیز که در زمستان مدام در لانه های خود می خوابیدند شروع به پرواز در آسمان کرده و با آواز خوانی خود ما را شاد می کنند.

ما  نیز در فصل بهار و با آغاز سال جدید لباس های نوی خود را به تن کرده و به استقبال عید نوروز می رویم تا این اتفاق قشنگ را جشن بگیریم.

یکی از زیبایی های بهار این است که درختان سبز می شوند و شکوفه می دهند. در اولین روزهای بهاری وقتی وارد باغ پدربزرگم می شوم انگار وارد بهشت شده ام چون به هر جا نگاه می کنم شکوفه های سفید و صورتی به چشم می خورد و زنبورهای عسل در میان درختان این سو و آن سو می روند.

به نظرم بهار در کنار همه زیبایی هایش به ما می گوید که سختی های زندگی هیچ وقت برای همیشه باقی نمی مانند و ما باید به امید آمدن بهار زندگی مان این سختی ها را تحمل کنیم.