انشاهای زیبا و ساده درباره فلسطین و غزه برای کلاس چهارم و پنجم

انشا در مورد فلسطین برای کلاس چهارم
انشا در مورد فلسطین برای کلاس چهارم

زندگی در دنیایی سراسر صلح آرزوی همه ما است اما گاهی برای رسیدن به این صلح و آزادی باید لباس رزم به تن کرد و مرارت های جنگ را با همه دشواری هایش تحمل کرد تا زمانی که خورشید آزادی در آسمان عدالت طلوع کند.

طی روزهای گذشته که مبارزات مردم فلسطین و غزه علیه اسرائیل به اوج خود رسیده، بسیاری از آموزگاران با موضوع انشا درباره فلسطین سعی می کنند دانش آموزان را به بحث و گفتگو درباره این موضوع تشویق کنند. به همین بهانه در ادامه دو انشای زیبا درباره فلسطین برای پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره فلسطین برای پایه چهارم

این روزها همه جا صحبت از فلسطین و غزه است و من بسیار ناراحت می شوم وقتی می بینم مردم این سرزمین برای پس گرفتن وطن خود چقدر رنج می کشند اما می دانم همه این فداکاری ها و رشادت ها یک روز نتیجه می دهد و آن ها می توانند پای اسرائیلی ها را از سرزمین خود کوتاه کنند.

فلسطین طی دهه های گذشته برای همه مردم دنیا به خصوص ما ایرانی ها نماد استقامت و مقاومت بوده و رشادت های مردم این سرزمین برای پس گرفتن خاک خود واقعا تحسین برانگیز است. بدون شک رویای تک تک این مردم این است که هر چه زودتر میهن خود را از چنگال اسرائیل آزاد کنند و با آرامش و به دور از تنش و جنگ زندگی کنند.

حالا که صدای مردم فلسطین بلندتر از همیشه به صدا در آمده، چقدر خوب است که همه مردم آزادی خواه دنیا با آن ها هم صدا شوند و به ستمگران تاریخ بفهمانند که خون شهیدانی که در راه آزادی به شهادت رسیده اند هرگز پایمال نخواهد شد.

می دانم یک روز خواهد آمد که دیگر هیچ کودک فلسطینی به خاطر کشته شدن پدر و مادرش گریه نخواهد کرد، هیچ مادر فلسطینی چشم انتظار جوان به جنگ رفته اش نخواهد ماند، هیچ مرد فلسطینی غم از دست دادن همسر و فرزندانش را نخواهد چشید و هیچ اسرائیلی در سرزمین فلسطین قدم نخواهد زد. در آن روز خیابان های غزه به خاطر پیروزی چراغانی می شود.

دنیا هیچ وقت رشادت های فلسطینی ها را فراموش نخواهد کرد و مطمئنم به زودی زود آن ها به آرزوی دیرینه خود می رسند.

انشا درباره فلسطین برای پایه پنجم

از زمانی که یادم است همیشه از فلسطین به عنوان سرزمین مقاومت و از مردم فلسطین به عنوان مردمانی مبارز و شجاع یاد می شود که سال های سال برای دفاع از سرزمینی که متعلق به آن ها بوده تلاش کرده اند اما این روزها نام فلسطین و غزه بیشتر از همیشه همه چشم ها را به سمت خود خیره کرده است.

تماشای این همه شجاعت به ما حس غرور می دهد. اگرچه دیدن صحنه های غم انگیز از شهادت هزاران هزار کودک و زن و مرد در غزه نیز دل هر انسانی را به درد می آورد اما مردم فلسطین با وجود خون هایی که فدای خاک شان کرده اند مصمم تر از همیشه در میدان جنگ حق علیه باطل به مبارزات خود ادامه می دهند.

جنگ خانمان سوز است و کودکانی که در مناطق جنگ زده به سر می برند رنج زیادی می کشند اما همین کودکان در آینده به سربازانی تبدیل خواهند شد که فلسطین به تک تک آن ها افتخار خواهد کرد. من برای همه مظلومان دنیا به خصوص مردم فلسطین دعا می کنم تا هر چه زودتر بتوانند حق خود را از دست ظالمانی همچون اسرائیل بگیرند و زندگی آرامی داشته باشند.

به نظر من هر یک از ما باید وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهیم. شاید وظیفه من و همه دوستان هم سن و سال من این باشد که شجاعت و رشادت مردم فلسطین را الگوی خود قرار داده و همواره به یاد داشته باشیم که محافظت از میهن و آب و خاک مسئولیت خطیر تک تک ما است.

به امید آن که در آینده ای نزدیک مردم فلسطین به صلح و آرامش برسند و بتوانند سرزمین اشغالی خود را از مستکبران تاریخ پس بگیرند انشای خود را به پایان می برم.