انشا درباره کمک به دیگران برای پایه چهارم و پنجم دبستان (ساده و کودکانه)

انشای زیبا درباره کمک به دیگران
انشای زیبا درباره کمک به دیگران

زندگی ما انسان ها بدون کمک کردن به یکدیگر و یاری رساندن به کسانی که نیاز دارند هرگز نمی تواند به سمت و سوی درست پیش برود. ما به کمک یکدیگر نیاز داریم تا بتوانیم به سلامت از چالش های دشوار زندگی عبور کنیم و در این مسیر پر فراز و نشیب باید دست دیگران را نیز بگیریم تا همگی به خواسته های خود دست پیدا کنیم.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره کمک به دیگران برای پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره کمک به دیگران برای کلاس چهارم

کمک کردن به دیگران وظیفه همه ما است و ما می توانیم با کمک کردن به کسانی که نیاز دارند آن ها را خوشحال کنیم. من همیشه سعی می کنم به پدر و مادر، دوستانم و همکلاسی هایم کمک کنم.

مثلا چند روز پیش که هوا بارانی بود برای خرید به بیرون از خانه رفته بودم و با خودم چتر هم داشتم. در طول مسیر ناگهان یکی از دوستانم را دیدم که چتری نداشت و در دست هایش چند کتاب بود که می خواست آن ها را به کتابخانه ببرد.

من به سمت او رفتم و چترم را روی سرش بردم و دیدم کتاب هایش کمی خیس شده اند. کتاب ها را داخل کیسه نایلونی خودم گذاشتم و از دوستم خواستم اجازه دهد تا کتابخانه همراهش بروم تا خیس نشود.

او با خوشحالی قبول کرد و ما در حالی که با هم کلی صحبت می کردیم به سمت کتابخانه رفتیم. هنگامی که از هم جدا می شدیم دوستم از کمک من تشکر کرد و من در پاسخ به او گفتم که وظیفه ام بوده است.

به نظرم کمک کردن به یکدیگر می تواند محله، مدرسه و شهر ما را به جای بهتری تبدیل کند و اگر همه آدم های دنیا سعی کنند به یکدیگر کمک کنند دنیا خیلی قشنگ تر می شود.

انشای روان درباره کمک کردن به دیگران برای کلاس پنجم

بزرگان دین و اولیای خدا همواره ما را به کمک کردن به هم نوعان خود تشویق کرده اند و خداوند کسانی را که به دیگران یاری می رسانند بسیار دوست دارد زیرا یک خصلت پسندیده است و باعث می شود گره های زندگی آدم ها باز شود و هیچ کس احساس تنهایی نکند.

کمک کردن انواع مختلف دارد که همگی بسیار خوب و نیکو هستند. مثلا کمک های درسی، کمک های مالی، کمک های فکری و کمک های حوزه سلامتی همگی زیر مجموعه این کار خیر هستند.

من سعی می کنم در کارهای منزل به مادرم کمک کنم، همچنین به خواهر کوچک ترم در درس خواندن یاری می رسانم. از طرف دیگر وقتی افراد سالمند یا نابینا در خیابان می بینم که می خواهند از خیابان عبور کنند دست آن ها را می گیرم یا به حمل بار سنگین افراد مسن کمک می کنم. همه این موارد کارهای بسیار خوبی هستند.

پدر و مادرم هم به مردم کمک زیادی می کنند، مثلا مادرم همیشه در کارهای خیریه شرکت می کند و برای نیازمندان پول و مواد غذایی جمع آوری می کند و به دست آن ها می رساند. پدرم نیز به دوستانش در تعمیر ماشین کمک می کند.

به طور کلی کمک کردن به نیازمندان به زندگی خود ما نیز برکت می دهد، باعث می شود احساس خوبی پیدا کنیم و زمانی که خودمان به کمک نیاز داریم تنها نمانیم.