قشنگ ترین انشاهای کودکانه درباره 22 بهمن برای پایه چهارم و پنجم

انشای کودکانه درباره 22 بهمن
انشای کودکانه درباره 22 بهمن

به مناسبت فرا رسیدن روز بیست و دوم بهمن ماه، روز پیروزی خون بر شمشیر و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی که به عنوان یکی از روزهای بزرگ در تقویم ما ثبت شده است، در ادامه دو انشای کودکانه درباره این روز برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره 22 بهمن برای کلاس چهارم

روز بیست و دوم بهمن ماه یکی از روزهای تاریخی و بزرگ در کشور ما است زیرا در این روز انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و کشور ما ایران از دست ظالمان نجات پیدا کرده است.

سال ها پیش زمانی که مردم ایران از ظلم و ستم شاه رنج می بردند یک مرد بزرگ و یک رهبر آزاده توانست با مبارزه بر علیه شاه و تشویق مردم به گرفتن حق الهی خود انقلاب کرده و رژیم شاهنشاهی را سرنگون سازد.

بیست و دوم بهمن ماه سالروز براندازی حکومت شاهنشاهی در ایران است و مردم ایران خاطرات زیادی از این روز با شکوه دارند. در این روز حق بر باطل پیروز شد و نور بر روشنایی غلبه کرد. در این روز نتیجه تلاش های مردم ایران که یک صدا به رژیم شاهنشاهی نه می گفتند به ثمر نشست و با کمک یک روحانی با غیرت به نام امام خمینی، حکومت شاهنشاهی ایران به جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.

ما هر سال به یاد خون شهدایی که ریشه های این انقلاب را آبیاری کردند، این روز را گرامی می داریم و به یاد شادی و سرور مردم رنج کشیده و مظلوم ایران، این روز را جشن می گیریم و با راهپیمایی های گسترده در سراسر ایران با رهبر معظم انقلاب تجدید عهد و پیمان می کنیم.

امیدوارم همه ما دانش آموزان در راه حفظ آزادی وطن کوشیده و هرگز اجازه ندهیم خون شهیدان ما پایمال شود.

انشای ساده درباره 22 بهمن برای کلاس پنجم

بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز که هنوز است مردم ایران تمام رخدادهای آن دوران را به خوبی به یاد می آورند و می دانند رشادت های تمام مردم ایران از جوان و نوجوان گرفته تا میانسالان و همه زنان و مردان بود که راه را برای تولد انقلاب اسلامی باز کرد و رژیم طاغوت را سرنگون ساخت.

روز بیست و دوم بهمن ماه یادآور بهاری شدن میهن ما در دل زمستان است. یادآور غیرت مردم رشید ایران است، یادآور رهبری مرد فرزانه ای است که یک دنیا را انگشت به دهان گذاشت و یادآور پیروزی حق بر باطل می باشد.

زمستان سال 57 یکی از به یادماندنی ترین زمستان هایی است که کشور عزیزم ایران به خودش دیده است. از یک سو جوانانی که جان خود را در راه آزادی وطن فدا کردند، از سوی دیگر شعارهایی که لرزه بر اندام حکومت شاهنشاهی می انداخت و از سوی دیگر بازگشت دوباره رهبر عزیز ما به وطن همگی باعث شدند این زمستان در حافظه همه مردم ایران ثبت شود.

ما هر سال روز بیست و دوم بهمن را جشن می گیریم و در راهپیمایی این روز شرکت می کنیم تا به همه جهانیان بگوییم همچنان حاضر هستیم برای انقلاب خود جان مان را فدا کنیم و هرگز اجازه نمی دهیم این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.