انشاهای کودکانه درباره امام رضا (ع) برای کلاس چهارم و پنجم (قشنگ و خواندنی)

انشا درباره امام رضا (ع)
انشا درباره امام رضا (ع)

همه ما شیعیان دوست دار امام رضا علیه السلام هستیم زیرا ایشان امام هشتم ما می باشند و در کشور ما که برای ایشان غربت بود به شهادت رسیده و به خاک سپرده شدند. ما ایرانیان سعی می کنیم رسم مهمان داری را رعایت کرده و ارادت و احترام خود را نسبت به ایشان به جا بیاوریم.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره امام رضا (ع) برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده در مورد امام رضا برای کلاس چهارم

امام رضا (ع) هشتمین امام ما شیعیان هستند و تنها امام معصومی می باشند که مزار ایشان در ایران قرار گرفته است و ما ایرانیان افتخار میزبانی از چنین مهمان عزیزی را پیدا کرده ایم.

از لقب های زیبای امام رضا علیه السلام می توان به ضامن آهو، غریب الغربا و امام غریب اشاره کرد که بسیاری از شیعیان هنگام صدا زدن ایشان و دعا کردن در محضرشان از چنین نام هایی استفاده می کنند.

من و خانواده ام از دوست داران و محبان امامان به خصوص امام رضا هستیم و هر زمان که بتوانیم در تعطیلات عید نوروز یا تابستان برای زیارت حرم ایشان به مشهد مقدس سفر می کنیم. این سفر زیارتی حال و هوای بسیار معنوی و خوبی دارد و من هر سال برای رفتن به این سفر روز شماری می کنم.

مشهد مقدس یکی از شهرهای بسیار شلوغ ایران محسوب می شود زیرا حرم مقدس رضوی را در خود جای داده و هر سال زوار زیادی از نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای دیگر برای زیارت امام هشتم وارد این شهر می شوند.

من با دیدن این همه جمعیت که فقط به خاطر امام رضا در حرم ایشان جمع می شوند به مقام بالا و جایگاه ایشان پی می برم و سعی می کنم در حرم مطهر ایشان حتما نهایت احترام و ادب را نسبت به امام و همچنین زائران حرم به جا بیاورم.

مادرم می گوید امام رضا قلب پاک ما کودکان را بسیار دوست دارد و به دعاهای ما حتما گوش می دهد، برای همین هر بار که به مشهد می رویم برای سلامتی خانواده ام و موفقیت در درس هایم بسیار دعا می کنم.

انشای کودکانه درباره امام رضا برای کلاس پنجم

شیعیان ایرانی ارادت خاصی برای امام رضا علیه السلام که هشتمین امام معصوم ما هستند قائل می باشند زیرا حرم مطهر ایشان در مشهد مقدس قرار دارد و ایرانیان ایشان را مهمان کشور خود ایران می دانند.

من نیز امام رضا را بسیار دوست دارم و همیشه بعد از نمازم به ایشان سلام می دهم و از ایشان می خواهم به خداوند بگوید دعاهایم را برآورده کند. راستش را بخواهید احساس می کنم امام رضا همیشه حرف هایم را می شنود زیرا دعاهایم معمولا مستجاب می شوند.

گنبد طلایی حرم امام رضا در مشهد مقدس بسیار زیبا است و همیشه چشم های من را خیره می کند. به خصوص دیدن کبوترهایی که در اطراف گنبد پرواز می کنند و شنیدن صدای نقاره زنی که از دور نیز به گوش می رسد حس خیلی خوبی به من می دهد.

هر سال شیعیان در ایران و سایر کشورها به مناسبت های مختلف از جمله سالروز ولادت و شهادت امام رضا، ایام محرم و همچنین در عید نوروز یا تعطیلات تابستان به سمت مشهد مقدس روانه می شوند تا چند روزی را در کنار حرم ایشان و در فضای معنوی و پر از آرامش مشهد بگذرانند.

جمعیت بسیار زیاد زائرانی که به مشهد می روند نشان می دهد که چقدر همه به امام هشتم علاقه دارند. به علاوه ایشان را ضامن آهو خطاب می کنند و همیشه در دعاهای خود می خواهند که همان طور که ضامن آهو شدند ضمانت آن ها را نیز بکنند.

یکی از بزرگ ترین آرزوهای من، سفر دوباره به مشهد مقدس است. من یک لیست از دعاهایم را آماده کرده ام تا در حرم امام رضا به ایشان نشان دهم که یکی از مهم ترین آن ها ظهور زودتر آقا امام زمان (عج) می باشد.