دو انشای ادبی و احساسی درباره طبیعت ویژه پایه ششم و هفتم

انشا درباره طبیعت برای نوجوانان
انشا درباره طبیعت برای نوجوانان

نوشتن درباره طبیعت زیبا یکی از بهترین موضوعات انشا برای پایه های مختلف تحصیلی است و به دانش آموزان کمک می کند تا دیدگاه ها و احساس خود درباره پدیده های طبیعی را با هم کلاسی های خود به اشتراک بگذارند.

ما نیز در ادامه دو انشای زیبا درباره طبیعت برای کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره طبیعت برای پایه ششم

طبیعت از نعمت های فوق العاده زیبای خداوند است که به دنیای ما جان بخشیده و آن را برای زندگی ما انسان ها زیباتر ساخته است. طبیعت شامل هر آن چیزی است که دست ساز بشر نمی باشد و هر گوشه اش گواهی بر وجود نیروی برتری است که همه عالم به وجودش وابسته و زیر سایه الطافش به بودن خود رسیده اند.

بیا لحظه ای عمیق فکر کنیم، واقعا حیف نیست این طلوع و غروب خورشید در لایه ای از هوای آلوده گم شود؟ واقعا حیف نیست سر سبزی جنگل ها و زیبایی دریاچه ها در لا به لای زباله های ما محو شود؟ واقعا حیف نیست آواز پرندگان و صدای جویبارها در لا به لای بوق ماشین ها و زندگی شهرنشینی ساکت شود؟

بسیاری از ما انسان ها قدر نعمت های خداوند را نمی دانیم و شکرگزار آن ها نیستیم. به این فکر نمی کنیم که اگر باران نمی آمد، برف نمی بارید، نور خورشید یا هوایی که در آن نفس می کشیم نبود چه می شد. هزاران هزار نعمتی که تا هستند برای ما بدیهی هستند و تنها زمانی ارزش آن ها را درک می کنیم که برای حتی مدتی کوتاه از آن ها محروم شویم.

یادمان باشد لطف خداوند وفور نعمت هایش را ایجاب می کند و انسان بودن ما، قدردان و مراقبت کردن از این همه نعمت را. باشد که بیشتر حواس خود را به طبیعت بدهیم و نگهدارش باشیم.

انشا درباره طبیعت برای پایه هفتم

دل که بی قرار می شود و استرس ها و نگرانی ها از هر سو به سمتش هجوم می آورند، همان لحظه هایی که حس می کنی آسمان دلت تاریک شده و راه گریزی برایت نمانده، همان لحظه ها است که با تمام وجود به طبیعت دل می سپاری.

طبیعتی که آواز پرندگانش تو را از لحظه ات جدا می کند، عطر گل هایش وجودت را تازه می کند، سردی آب جویبارش دلت را صفا می بخشد، پیچش بادهایش لای موهایت روحت را نوازش می کند و سرسبزی درختانش، تو را سبز می کند، می شکفد و خورشید را به خانه دلت دعوت می کند.

من عاشق طبیعت هستم، چرا که جلوه ای زیبا از پروردگار است و با تماشای هر گوشه اش شکرگزار نعمت های فراوانی می شوم که خداوند رحمت و مغفرت در زندگی ما جاری کرده است. مگر می شود به طلوع و غروب خورشید نگاه کرد، دریای مواج را به نظاره نشست و در جنگل های انبوه قدم زد و لحظه ای از یاد خداوند غافل شد.

مگر می شود بوی نم باران روی خاک تشنه را استشمام کرد، صدای جویباران و چشمه ساران را شنید، از میوه های خوشمزه و معطر میل کرد و به این فکر کرد که این همه شکوه و عظمت خود به خود و بدون وجود خالقی بی همتا به وجود آمده اند.

از صمیم قلب آرزو می کنم در مسیر حفاظت از این طبیعت که به کامل ترین شکل ممکن در اختیار ما قرار داده شده و نشانه ای بارز برای اثبات حکمت و رحمت خداوندی است تلاش کنیم و اجازه ندهیم این همه زیبایی از بین برود.